Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr


 Dr. Öğr. Üyesi Cansın İlayda Çetin’in Kitap Bölümü Yayımlandı

İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF) İç Mimarlık, İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Bölümlerinden Dr. Öğr. Üyesi Cansın İlayda Çetin’in “Fotoğrafik Düşünme Sisteminin Kısa Tarihi: Mekâna Bakışımızın Gelişiminin Fotoğraf Üzerinden İrdelenmesi” başlıklı kitap bölümü yayımlandı.
Dr. Öğr. Üyesi Cansın İlayda Çetin’in Gece Kitaplığı’nın “Güzel Sanatlarda Araştırma ve Değerlendirmeler” isimli kitabında yer alan, “Fotoğrafik Düşünme Sisteminin Kısa Tarihi: Mekâna Bakışımızın Gelişiminin Fotoğraf Üzerinden İrdelenmesi” başlıklı çalışma: Giriş, Fotografik Düşünme Sistemi, Fotoğraf ve Mimarinin Kesişimi, Dünya’da Fotoğraf Arayışları, Bauhaus Ekolünde Fotoğraf, Le Corbusier Fotoğrafçılığı ve Türk Mimarlarına Etkisi ve Sonuç bölümlerinden oluşuyor. Metin kitabın altıncı bölümü olarak yayınlandı. Dr. Öğr. Üyesi Cansın İlayda Çetin yayınlanan bölümü ile ilgili şu ifadelerde bulundu:

“Bakış açımızın zaman içerisinde nicelik ve nitelik açılardan farklılık gösterdiği savından yola çıkarak tasarımcılara çeşitli şekillerde ilham veren fotoğrafın mimariyi değerlendirme ve geliştirme için nasıl daha verimli kullanılabileceğini sorgulamak; bunun yanı sıra kavramsal ve kuramsal olarak gelişimini irdelemek, tasarım gelişimi için oldukça önemlidir. Ben de bu kitap bölümünde, günümüzdeki fotoğraf enflasyonundan mimari algı, değerlendirme ve geliştirme anlamında nasıl faydalanılabileceğini tartışmak ve bunu belirlenen dönemler üzerinden değerlendirmeyi hedefledim. Dönemlerdeki görsel farklılaşmaların doğurduğu algı farklılıkları ve bu farklılıklardan doğan değişik tasarımların oluşmasını, tasarımda ve fotoğrafçılıkta kırılma noktası olan dönemlerden örnek vererek incelemeye çalıştım.
Çalışmada, Dünya’da fotoğraf arayışları ve mimariye bakışımızın fotoğraf üzerinden gelişimi, Türkiye’yi de siyasal, kültürel ve sosyal birçok alanda etkilemiş olan Bauhaus dönemi ve Le Corbusier fotoğrafçılığının etkisi ışığında ele alınmıştır. Bunların yanı sıra fotoğrafik düşünme sistemi ile fotoğrafın mimari ile kesişimi ayrı ayrı bölümlerde değerlendirilmeye çalışılmıştır. İncelenen örnekler sonucunda fotoğrafın sanat dışı kullanımının bir yöntem olarak benimsemesi ile gerçekleştiği ve tasarım süreci içerisinde oluşturulan tutumların, algısal deneyimin ötesinde çeşitli belgeler aracılığı ile zihinsel olarak kavranabilirliği olmuştur. Çalışma sonunda varılan en temel nokta ise fotoğrafın amacının, sadece belgeleme aracı olarak algılanmasının ötesinde, yeni görme biçimine dayanan bir algı yaratma gücünün olduğudur.”


Dr. Öğr. Üyesi Cansın İlayda Çetin’e katkıları için teşekkür eder, başarılarının devamını dileriz.
 
 
 
 



Haberler

Tüm Haberler