01 Aralık 2021 Çarşamba
Öğr. Gör. İbrahim Erol Graphic Expression Techniques I Dersi İle İlgili Sorularımızı Yanıtladı
İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, İç Mimarlık ve İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce) Bölümlerinden Öğr. Gör. İbrahim Erol, Graphic Expression Techniques I dersinin nasıl işlendiği ile ilgili sorularımızı yanıtladı.
Sayın Hocam;
Graphic Expression Techniques I dersinin önemini ve işleyişini bir kaç cümle ile değerlendirebilir misiniz?
-Dersimiz bir iç mimarlık ve çevre tasarımı öğrencisinin hem okul hem de profesyonel hayatında ihtiyaç duyacağı teknik resim ilkelerinin ve metotlarının öğrencilere aktarıldığı uygulamalı bir derstir. Bu ders öğrencilere teknik resim esaslarını bilgisayar tabanlı tasarım uygulamaları aracılığıyla aktarmayı hedeflemektedir. Bu sayede öğrenciler geleneksel el çiziminin mantığını kavramakla birlikte günümüzde sektörde yaygın bir şekilde kullanılan CAD yazılımlarını çizim araçları olarak kullanabilmektedir.
Öğrencilere mimarlıkta bilgisayar destekli çizim dersi veren bir eğitimci olarak, el çiziminin önemini nasıl değerlendirirsiniz?
-El çizimi pratikte, beyin-el koordinasyonun sağlanabilmesinde en etkili yöntemlerden birisidir. Ancak teknik resim günümüzde artık baskın bir şekilde bilgisayar ortamında yürütülmektedir. Bu dersin direkt CAD yazılımlarıyla entegre edilerek öğrencilere aktarılması, bizim öğrencilerimizin proje derslerinde, staj sırasında veya ileride profesyonel iş hayatlarında hız kazanmalarına ve bir adım öne çıkmalarına imkan sağlamaktadır. Bununla birlikte, el çizimlerinde çizim kalitesini doğrudan etkileyen çizgi tipleri, çizgi kalınlıkları, renklendirmeler ve en önemlisi çizgi kaliteleri gibi unsurlar dersimiz kapsamında el çizimiyle karşılaştırılarak anlatılmaktadır.
Dönemin başlaması ile birlikle pandemi dolayısı ile uzaktan devam eden eğitim yüz yüze eğitime döndü. Sizce daha mı kolay yoksa daha mı zor bir hale geldi? Sizin konu ile ilgili fikirleriniz nelerdir?
-Aslında bu ders kapsamında değişen tek şey ders işleme tekniğimiz oluyor. Bunu biraz el çizimi ve bilgisayar destekli çizime benzetebiliriz. Ancak yine de yüz yüze laboratuvar ortamında yapılan bir eğitimin online olarak yapılmasının bazı avantaj ve dezavantajları olduğunu söyleyebilirim. Ders anlatımı bakımından pek bir farklılık olduğu söylenemez çünkü her ikisinde de bilgisayar ortamında çizimler yapıyoruz. Fakat online eğitimde ders kayıtlarının tutulması sayesinde öğrencilerin dersleri tekrar izleyebilmeleri, komutları daha iyi anlayabilmelerine ve çizim uygulamalarını daha pratik bir şekilde yapabilmelerine olanak sağlamaktaydı. Ayrıca online eğitimde öğrencilerin projelerinin yorumları ekran paylaşımları yapılarak tartışılabildiği için karşılaşabilecekleri hemen hemen her durum ve zorlukla ilgili birbirilerinin uygulamaları tartışılırken bilgi alışverişi yapabilmektelerdi. Yüz yüze eğitimde ise daha bireysel bir uygulama süreci olduğu için bu ortam oluşmuyor. Ancak yüz yüze derslerin bir avantajı olarak, öğrencilerin birbirileri ile kurdukları yüz yüze iletişimin, gelecekte proje paydaşları ile gerçekleştirecekleri toplantı ve görüşmelere katkı sağlayacağını düşünmekteyim. Eğitimci perspektifinden bakacak olursak, laboratuvar ortamında öğrencilerle birlikte ders yapabilmenin motive edici bir yanının olduğunu da söyleyebilirim.
Aynı dersin Türkçe versiyonunda da siz görevlisiniz. Peki yabancı dilde eğitim vermek sizin için nasıl bir duygu? Daha mı kolay yoksa daha mı zor? Bir kaç cümle ile değerlendirebilir misiniz?
-Bu dersi lisans eğitimi zamanında zaten İngilizce olarak alan bir kişi olarak oldukça iyi adapte olduğumu söyleyebilirim. Kullandığımız programların ara yüzlerinin ve komutlarının da halihazırda İngilizce olması öğrenciler açısından da daha etkili oluyor. Bu derste yabancı coğrafyalardan gelen birçok öğrencinin olması, derste daha renkli bir atmosfer oluşturduğu için ayrıca keyifli olduğunu ifade edebilirim.
Hali hazırda bu dersi alan ya da ileride alacaklar için verebileceğiniz tavsiyeler nelerdir?
-Bu dersi teknik bakış açısına sahip olabilmenin ilk adımı olarak görüyorum. Zaten müfredatta bu dersin ikincisi ve üçüncüsü de mevcut. Elbette o derslerde biraz daha farklı kazanımlara da sahip olacaklar. Bununla birlikte, öğrencilerimden bazılarının tasarım, bazılarının uygulama, bazılarının ise proje yönetimi konusunda hayalleri olduğunu öğreniyorum. Bu bağlamda bilgisayar destekli tasarımın bir avantajı olarak disiplinler arası çalışmaların rahatlıkla yapılabildiği CAD uygulamalarını öğrenmelerini tavsiye ediyorum. Örneğin kendisini ileride kamusal projelerde mimarlar, inşaat, elektrik, elektronik ve makine mühendisleri ile bir proje paydaşı olarak görmek isteyen öğrencilerime özellikle BIM (Yapı Bilgi Modellemesi) eğitimleri almalarını ve kendilerini bu alanda yetiştirmelerini öneriyorum. Tabi projelerde yer almak istedikleri konumlarına bağlı olarak çeşitli CAD yazılımlarında uzmanlaşmalarını tavsiye ediyorum. Sonuç olarak herhangi bir alanda kendini geliştirmek isteyen tüm öğrencilere, ilgi duydukları alanlar üzerine araştırmalarını derinleştirmelerini ve yenilikleri daima takip etmelerini tavsiye ediyorum.
Katkılarınız ve değerli görüşleriniz için çok teşekkür ederiz hocam.
-Rica ederim, ben de size ilginiz ve sorularınız için çok teşekkür ederim.