İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü’nün 15. Bölüm Kurulu Toplantısı, 1 Temmuz 2025 Salı günü saat 13.00’te K Blok 14. katta, Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Erol’un başkanlığında gerçekleştirildi. Toplantıya bölümde görev yapan öğretim üyeleri ve araştırma görevlileri katılım sağladı.
Toplantının temel gündem maddeleri arasında, 2025-2026 akademik yılına yönelik olarak Türkçe ve İngilizce programlarda yer alan ders içeriklerinin güncellenmesi süreci ele alındı. Program çıktılarının güncellenen eğitim-öğretim hedefleriyle uyumlu hale getirilmesi, bu bağlamda içerik kontrol süreçlerinin belirlenen ölçütler doğrultusunda gerçekleştirilmesi gerektiği vurgulandı. Ayrıca, derslerin değerlendirilmesinde Bloom Taksonomisi’nin etkin bir araç olarak kullanılması gerektiği belirtildi.
Ders İçeriklerinde 8 Ölçüt Esas Alınacak
Toplantıda alınan önemli kararlardan biri, ders içeriklerinin 8 ana ölç-üt temelinde değerlendirilerek gerekli revizyonların yapılması oldu. Bu ölçütler; dersin tanımı, amacı, kapsamı, öğrenme kazanımları, haftalık planı, kaynakça, ölçme-değerlendirme yöntemi ve öğrenme-öğretme stratejileri olarak belirlendi. Bu çerçevede, içeriklerin 20 Temmuz 2025 tarihine kadar gözden geçirilerek, eksik ya da uygun olmayan kısımların yeniden düzenlenmesi karara bağlandı.
Ayrıca, her bir ders için koordinatör olarak görevlendirilen öğretim elemanlarının, içerik güncellemeleri sürecinde iş birliği içerisinde çalışmaları, özellikle Türkçe ve İngilizce programlar arasında içerik eş güdümünün sağlanması gerektiği vurgulandı. 4 Temmuz 2025 tarihine kadar ders paylaşım dosyalarının tamamlanması ve içerik kontrol sürecinin başlaması da karara bağlandı.
Ortak Yürütülen Derslerde Koordinasyon Vurgusu
Toplantıya İç Mimarlık Bölüm Başkanı Öğr. Gör. Kadir Öz de katılarak, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (Tr&İng) ile İç Mimarlık bölümleri arasında ortak yürütülen derslerin içeriğinin koordineli şekilde hazırlanması gerektiğinin altını çizdi. Ortak derslerde akademik kalite ve bütünlüğün sağlanabilmesi için ders sorumlularının iş birliği yapması gerektiği, bunun öğrenciler için daha tutarlı bir öğrenme deneyimi sağlayacağı ifade edildi.
Bloom Taksonomisi ve Eğitim Hedefleri
Toplantıda ayrıca, Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Sezgin Savaş tarafından daha önce verilen Bloom Taksonomisi eğitiminin uygulanmasına yönelik detaylar da ele alındı. Özellikle ders öğrenme kazanımlarının, Bloom’un bilişsel alan basamaklarına uygun biçimde yazılması gerektiği, 2. ve 3. ölçütlerin bu kapsamda titizlikle ele alınması gerektiği hatırlatıldı. Bu yaklaşımın, öğrencilerin eleştirel düşünme, analiz, sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirmeye katkı sunacağına dikkat çekildi.
Oy Birliğiyle Alınan Kararlar Eğitim Kalitesini Artıracak
Toplantının sonunda gündemdeki tüm maddeler değerlendirildikten sonra kararlar oy birliğiyle kabul edildi. Toplantı, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü’nün akademik yapısını güçlendirme ve kalite güvencesi süreçlerini geliştirme yolunda atılmış önemli bir adım olarak değerlendirildi. Katılımcılar, alınan kararların uygulanmasıyla birlikte, hem ders içeriklerinin daha güncel ve nitelikli hale geleceğini hem de programların öğrenci merkezli ve bütüncül bir yaklaşımla yapılandırılacağını ifade etti.
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, önümüzdeki süreçte de akademik gelişimi sürdürülebilir kılacak adımlar atmaya ve kalite odaklı eğitim anlayışını güçlendirmeye devam edecek.