Söyleşide, eleştirel düşünmenin temel ilkeleri, bilgiye analitik yaklaşım, medya okuryazarlığı ve yanlış bilgiyle mücadele konuları ele alındı. Katılımcılar, günümüz dijital çağında bilginin doğruluğunu sorgulama ve farklı perspektiflerden değerlendirme becerilerini geliştirmeye yönelik interaktif tartışmalara katıldı.
Yürütücü Öğr. Gör. Esra Büyükemir Karagöz, eleştirel düşünmenin akademik, profesyonel ve günlük yaşamda büyük bir öneme sahip olduğunu vurgulayarak, öğrencilerin bilgiyi sadece tüketen değil, sorgulayan ve analiz eden bireyler olması gerektiğinin altını çizdi.
Etkinliğe, Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Erol, Arş. Gör. Ayten Bengisu Cansever Bayhan ve farklı derslerden öğrenciler katılım gösterdi. Etkinliğe katılan dersler ise şunlardı:
-
IMI122 - Görsel Anlatım II
-
IAE252 - Design Studio II (Türkçe bilen öğrenciler)
Öğrencilerin aktif katılım gösterdiği etkinlikte, gerçek hayattan örnekler ve vaka analizleri üzerinden eleştirel düşünme süreçleri ele alındı. Tartışmalar, öğrencilerin akademik ve profesyonel hayatta eleştirel bakış açısı kazanmalarına katkı sağladı.
“Geleceğin Becerileri” projesi, önümüzdeki hafta 06 Mart 2025’te, Öğr. Gör. Minel Kurtuluş tarafından gerçekleştirilecek “Merakla Öğrenmek: Nasıl Daha Etkili Öğrenebiliriz?” başlıklı söyleşi ile devam edecek. Bu etkinlikte, öğrenme teknikleri ve etkili öğrenme stratejileri üzerine uzman görüşleri paylaşılacak. Öğrenciler, öğrenme süreçlerini nasıl daha verimli hale getirebileceklerini keşfetme fırsatı bulacak.
Fakülte, proje kapsamında ilerleyen haftalarda da öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerini destekleyecek etkinliklere devam edecek.