Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)








 Arş. Gör. Başak Lale’nin Proje Jürisine Konuk Oldu!


İstanbul Gelişim Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, İç Mimarlık Bölümü Arş. Gör. Başak Lale, İstanbul Bilgi Üniversitesi, İç Mimarlık Bölümü proje final jürisine davetli jüri üyesi olarak katıldı.


İstanbul Gelişim Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, İç Mimarlık Bölümü Arş. Gör. Başak Lale, İstanbul Bilgi Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, İç Mimarlık Bölümü, 2022-2023 Yaz Dönemi 3. sınıf final jürisinde davetli jüri üyesi olarak yer aldı. “Meeting (again) The Sea in Istanbul” başlıklı ve IND303 kodlu projenin final jürisi 3 Eylül 2023 tarihinde gerçekleşti.  Proje ana hatları ile günümüzde Uludağ Et Restoranı ve Ata Plajı olarak kullanılan tarihi Florya Gazino ve Plajı’nın, ilgili sınıf öğrencilerinin tasarım kaygıları ile yeniden işlevlendirilmesi fikrine dayanmaktaydı. Cumhuriyetin ilk yıllarından itibaren bir bellek mekân olarak, şehirlinin gündelik hayatında yer etmiş, kentli için su ile ilişkili bir sayfiye alanı olmuş gazino güncel bir perspektiften yeniden ele alınmıştır.

“Bellek bir mekânın, belleklerden silinmemesi için tasarlıyoruz.”

Lale, yıllardır çalıştığı mimarlık/iç mimarlık tarihi yazınında yer etmiş önemli yapılardan biri olan Florya Gazinosu ve Plajı’nı bir öğrenci projesi olarak tasarım fikirlerine açan ders yürütücüsü Öğr. Gör. Aslı Kırbaş’a, mesleki kaygısı ve değerli daveti için teşekkürlerini iletti.
Tamamlanan jürinin ardından Lale, proje çıktıları hakkındaki düşüncelerini şu şekilde aktarıyor:

“İstanbul’un cumhuriyetin ilk yıllarında, yeni yönetimin asri(modern) yönetim ideolojisi ile paralel olarak tasarlanan ve faaliyet verdiği süre boyunca önemli bir sayfiye alanı olarak işleyen Florya Gazinosu’nun, üniversite ortamında, genç iç mimarlar tarafından yeniden tasarıma açılması oldukça değerli. Geçmişten günümüze, eski işlevini kaybedip, güncel şartlar altında yeniden işlevlendirilen mekânlarda, yapının özgün mekânsal ve ideolojik özelliklerinin anlaşılarak geleceğe taşınması büyük önem taşıyor. Proje dersinin final çıktıları da öğrencilerin mekânın tarihini detaylı biçimde araştırdıklarını, araştırma bulgularını dikkate alarak güncel tasarım fikirleri ile yeniden tasarlamak istediklerini kanıtlar nitelikteydi. Proje dersleri kapsamında öğrencilere güncele yakın tarihlerde inşa edilmiş yapıların iç mekânlarının yanı sıra, tarihi özellikleri ile belleklerde yer etmiş mekânların da çalışılması öğrencilerde “mesleğe ahde vefa”nın da şekillenmesine katkı sağlayabilir.

Görüşleri için Arş. Gör. Başak Lale’ye teşekkür eder, akademik çalışmalarında başarılar dileriz.