Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr


 Mezun öğrencimiz Polat Bakırtaş 24TV'de haber prodüktörü olarak görevine başladı

İstanbul Gelişim Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, İletişim ve Tasarımı Bölümü mezunu Polat Bakırtaş, 24TV'de Haber Prodüktörü olarak kariyerine devam ediyor. Sevgili mezunumuz Polat Bakırtaş, kariyer sürecini bizlerle paylaştı.
Stajyerlikten Prodüktörlüğe Giden Yol

Mezun öğrencimiz Polat Bakırtaş, 24TV'de rejide ses stajyeri olarak başladığı kariyerine adım adım yükselerek devam ettiğini aktardı. Staj döneminde ses masasında görev alarak yayın için gerekli seslerin düzenlenmesine yardımcı olduğundan bahsetti. Ardından stajının son iki haftasında merakını gidermek için diğer birimlere geçiş yaparak grafikerlerin ve haber kurgu ekibinin yanında deneyim kazandığını anlattı.

Kurgudan Prodüktörlüğe

Sevgili mezunumuz Polat Bakırtaş, haber kurgu bölümünde deneme amaçlı başladığı çalışmalarda bu departmanda daha yetenekli olduğunu fark ederek kurgucu olarak işe alındığını söyledi. Bu departmanda editörlerin yazdığı haberleri ajanslardan gelen veya arşivde bulunan görüntülerle kurguladı. Kurguladığı haberler, şefin kontrolünden geçtikten sonra bültenlerde yayınlanmaya başladı. Görüntü arşivine hakimiyetinin artması ve kanalın yayın politikasına uyum sağlamasıyla haber prodüktörlüğüne terfi etti.

Haber Prodüktörlüğünün İncelikleri

Bakırtaş “prodüktör, aslında yapımcının İngilizce hali ama aklımızda oluşan yapımcı profili haber kanallarında biraz daha farklı” diyerek mesleğin inceliklerini şu şekilde aktardı:

Prodüktörler, daha çok yapılan haberlerin yayın kurallarına uygunluğundan, baktığı bülten saati içerisinde ekrana verilen her bir haberden sorumlu olarak faaliyet yürüten biri. Ayrıca, bülten akışlarında yayın konukları varsa, canlı yayın öncesi konuşulacak konu editör tarafından prodüktöre bildirilir, o da konuya uygun görüntü hazırlar. Bunun yanı sıra muhabir bağlantıları olabilir. Eğer bağlantı, bant diye tabir ettiğimiz önceden çekilmiş ve bize gönderilmiş bir halde ise, onu hazırlamak da bizim sorumluluğumuzda. Bülten esnasında son dakikalar da olabiliyor, son dakika olayının görüntülerini de hızlıca hazırlayıp yayına verme işi bizde. Kısacası, reji editör diye bildiğimiz yayın akışını yapan kişi nasıl yazılı olarak bültene katkı sunuyorsa, haber prodüktörü de bu işin görsel tarafında. Haber prodüktörü, reji editörü ile dirsek teması halinde.

Günlük Rutin ve Sorumluluklar

Polat Bakırtaş, hafta içi her gün dört bültenin hazırlanmasından sorumlu olduğundan bahsetti ve bu konuyu detaylandırdı. Öncelikle Polat sabahları ajansları açarak gündemi takip ettiğini ve gün içinde kullanılacak görüntüleri belirlediğini ifade etti. Cinegy adlı programı kullanarak ajanslardan gelen görüntüleri düzenleyip arşive aktardığını ekledi. Günlük olarak haber müdürlerinin toplantısına katılarak yayın bültenlerinin akışını planladığını söyledi. Sorumluluğunda olan bültenlerin hazırlıklarını yaparak rejiye girdiğini ve yayın sürecini yönettiğini belirtti.

Zorluklar ve Gündemi Takip Etmenin Önemi

Bakırtaş, bir haber merkezinde çalışmanın zorluklarından birini, gündemi sürekli takip etmek zorunda olmaktır diye özetledi. Polat Bakırtaş, “bazen hiç ilgilenmediğiniz bir konu hakkındaki haberi bile takip etmek zorundasınız” diyerek işinin zorluklarına dikkat çekti.
 
Sevgili öğrencimiz Polat Bakırtaş’ı tebrik eder ve başarılarının devamını dileriz.


Haberler

Tüm Haberler