İletişim ve Tasarımı Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Melis Boyacı “Pandemi Sonrası Güzel Sanatlar Bölümünün Geleceği” Adlı Söyleşiye Katıldı
İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF) İletişim ve Tasarımı Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Melis Boyacı, İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Sürekli Eğitim Merkezi (SEM) tarafından gerçekleştirilen “Pandemi Sonrası Güzel Sanatlar Bölümlerinin Geleceği” başlıklı söyleşiye Katıldı
Sürekli Eğitim Merkezi (SEM) Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Emel Tozlu Öztay moderatörlüğünde gerçekleştirilen etkinlik saat 13:30’da başladı. SEM merkezi adına yapılan söyleşinin konusundan bahsedildikten sonra söz GSF Vekil Dekanı Prof. Dr. Şükran Güzin Ilıcak Aydınalp’e verildi.
Aydınalp “İnsanlar evde kalınan süreçte kendi yaratıcılıklarını ve yeteneklerini keşfetti. Ailelerin ve öğrencilerin sanata olan ilgisi ve sevgisi arttı. Ruhsal motivasyon gerçekleştirdiği için kültür, sanat ve tasarım birleştirici bir etki olarak karşımıza çıktı. Güzel sanatlara baktığımızda sanat devam etti ama bu devamlılık evrilerek gerçekleşti. Sergiler, müzayedeler, sanat galerileri, fuarlar online bir şekilde gerçekleştirilmeye başlandı. Müzelerde online turlar yapılmaya ve film arşivleri açılmaya başlandı. Dolayısıyla sanatın boyutu online platformlara kaydı. Bunun akabinde “Dijital Sanat” kavramı ortaya çıktı. Hatta çoğu sanatçı artık tamamen dijitale yönelik eserler üretmeye başladı. Güzel Sanatlar alanında bölümler pandemiden sonra çok popüler ve etkin, öğrenciler ise daha aktif olacaktır.” şeklinde konuşarak sözü bölüm başkanlarına bıraktı.
İletişim ve Tasarımı Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Melis BOYACI düşüncelerini dile getirdi:
“İnsan iletişimle var oluyor ve toplum içinde varoluşumuz iletişimle gelişiyor. Pandeminin etkileri ile birlikte tüm alışkanlıklarımız eve çekildi ve tüm faaliyetlerimiz ev üzerinden gerçekleşmeye başladı. Daha öncesinde Skype ve Whatsapp gibi çeşitli teknolojilerle görüntülü konuşmalar vardı. İletişim sektöründe pandemi ve gelişen teknolojiler daha derinleşmeye, çeşitlenmeye ve yeni dalların ortaya çıkmasına hatta bazı dalların daha ön plana çıkmasına neden oldu."
Dr. Öğr. Üyesi Melis Boyacı sözlerine sosyal medya mecralarının önemini vurgulayarak devam etti:
“Sosyal medya mecraları hayatımızın içerisine girmişti fakat pandemi dönemi ile birlikte çok daha fazla kullanılmaya başlandı. Youtube, İnsatgram, Netflix gibi mecraların kullanımı son değerlendirme anketlerinde ilk sıralarda yer alıyor. İnternet ortamında bu mecralar üzerinden ürün pazarlama, içerik üretimi, online kurslar, düzenleniyor ve sosyal medyada ciddi bir dijital pazar alanı söz konusu oldu. Özellikle Youtube ve İnstagram üzerinden pazarlama oldukça yaygındır, diğer sosyal medya mecraları da pazar arayışına girmiş bulunmaktadır.
Bu durum bizim ürünlerle iletişimiz şeklimizi değiştirdi. 5G, yapay zeka ve dijital pazarlama ile birlikte reklamı işleyiş şeklimiz dönüşüme uğradı. İnteraktivite ve Artılmış Gerçeklik teknolojileri kullanılmaya başlandı. İletişim alanında alternatif iş sektörleri ortaya çıktı. İçerik editörlüğü önem kazandı. Tüm bunlarla beraber öğrenciler için çok geniş bir iş alanı ve üzerinde yaratıcılıklarını sergileyebilecekleri ve tüm dallarda etkin olarak rol alabilecekleri aynı zamanda kendilerini geliştirebilecekleri alanlar ortaya çıkmaya başladı. Öğrencilerimizin bu alanlarda yol kat edebilmeleri ve kendilerini geliştirebilmeleri için kodlama, animasyon, grup çalışmalarına meraklı olması gerekiyor. Kısaca pandemi ile beraber iletişim sektörü oldukça genişlemiş durumdadır.”
Dr. Öğr. Üyesi Emel Tozlu Öztay, katılımları için GSF Vekil Dekanı, Dekan Yardımcısı ve Bölüm Başkanlarına teşekkür ettikten sonra etkinlik sona erdi.