Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Önerileriniz için   İGÜMER
 Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr


 GSF Kalite Toplantıları düzenli olarak devam ediyor: Doküman yönetimi ve süreç iyileştirmeleri masaya yatırıldı

İstanbul Gelişim Üniversitesi GSF Kalite Komisyonu’nun iki haftada bir düzenli olarak gerçekleştilen toplantılarından yenisi İGÜ Kalite Koordinatörlüğü Kalite Uzmanı Şule Ekuklu’nun katılımı ile 19.11.2025 tarihinde saat 15.00’da K Blok 20. Kat GSF toplantı salonunda gerçekleşti.

İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF) Kalite Komisyonu, fakültenin kalite süreçlerini gözden geçirmek ve yeni düzenlemeleri değerlendirmek üzere düzenli toplantılarının yenisini gerçekleştirdi. GSF Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Sezgin Savaş'ın açılışını yaptığı toplantıya, İGÜ Kalite Koordinatörlüğü Kalite Uzmanı Şule Ekuklu, GSF Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Sezgin Savaş ve fakülte akademik kadrosundan Prof. Dr. Aslı Albayrak, Doç. Dr. Metin Kuş, Dr. Öğr. Üyesi Emre Doğan, Dr. Öğr. Üyesi Rabiya Saltik, Dr. Öğr. Üyesi Parvin Heidari ve Fakülte Sekreteri Oğuz Canatan katıldı.

1. resim

Toplantının ana gündem maddeleri arasında, geçtiğimiz hafta İGÜ Kalite Kurulu'nda sunumu yapılan tanıtım sunumu ile Dergiler Koordinatörlüğü'nün güncel yönergesi yer aldı. Fakültenin akademik dergisi(Article) hakkında editörlerle yapılan görüşmelerin aktarıldığı toplantıda, yeni yönerge doğrultusunda üniversite dergilerinin tek bir koordinatör tarafından yönetileceği ve bu kapsamda editörlerle bir toplantı yapılacağı bilgisi paylaşıldı.
 
“Gsf’nin çalışmaları örnek teşkil ediyor!”
 
İGÜ Kalite Koordinatörlüğü Kalite Uzmanı Şule Ekuklu, GSF'den gelen kalite raporları ve çalışmalarının örnek teşkil ettiğini ve üst birimlere (YÖK, YÖKAK gibi) sunulurken herhangi bir sorun yaşanmadığını belirterek fakülte ekibine teşekkür etti. Ekuklu, birimler arasındaki bilgi akışını hızlandırmak ve kopuklukları gidermek amacıyla, kalite komisyonu üyeleriyle bir tanışma ve beklentileri dinleme toplantısı talebinde bulunduklarını ifade etti. Kalite uzmanı, iş süreçlerinin hukuki geçerliliği açısından kritik öneme sahip olan doküman yönetimine dikkat çekerek, QDMS sistemi dışında doküman kullanımının kesinlikle istenmediğini vurguladı. Resmi olmayan veya revize edilmemiş belge kullanımından doğabilecek sıkıntıların önüne geçilmesi için Fakülte Sekreteri ile iletişime geçilmesi gerektiğinin altı çizildi. Ayrıca, yapısal problemler (ekipman vb.) için DÖF (Düzenleyici Önleyici Faaliyet) açılması; diğer iyileştirme çalışmaları için ise aksiyon kullanılması gerektiğini, bu süreçlerin de Fakülte Sekreteri aracılığıyla QDMS sisteminden yürütülmesi gerektiğini belirtti.

Toplantıda, yıllık BİDR(Birim İç Değerlendirme Raporu) hazırlıklarına ocak ayında başlanacağı belirtilirken, YÖKAK kılavuzunun yakından takip edilmesi gerektiği ifade edildi. İyileştirme çalışmalarının hızlanması ve kolay ulaşılabilir olması adına, tüm iyileştirme çalışmalarının QDMS sistemine dahil edilmesi beklentisi dile getirildi. Dış paydaş ve mezunlar konusundaki rapor yazımı ve denetimlerde sorun yaşanmaması adına güncel yaklaşımlar ve öneriler üzerinde görüş alışverişinde bulunuldu.

Toplantı, öğrencilerin e-posta aktivasyonu zorunluluğu ve Öğretim Elemanı Değerlendirme Anketleri'nin zamanlaması ve niteliği gibi iyileştirme konularının istişare edilmesi ve katılımcılara teşekkür edilmesiyle son buldu.



Haberler

Tüm Haberler