İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü Arş. Gör. Eda Çekemci, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi (MSGSÜ) Sosyoloji Konferansı’nda Durkheim’ın Gözünden Yeni Türk Sineması’na Bakmak başlıklı sözlü bildirisini sundu.
3-5 Kasım tarihleri arasında gerçekleştirilen MSGSÜ Sosyoloji Konferansı’nın ikinci günündeki Kültürel Çalışmalar oturumunda, Arş. Gör. Eda Çekemci sinema ve sosyoloji alanındaki çalışmasının sunuşuyla yer aldı. Akademik çalışmalarında sinema ve sosyoloji disiplinlerini beraber kullanarak üretimler yapan Çekemci sunumunda, sinemayı toplumsal etkileşimlerden ayırmanın mümkün olmadığını, belki de en bireysel anlatıların olduğu Yeni Türk Sineması’nda bile bu izlerin rahatlıkla takip edilebileceğinin altını çizdi.
Emile Durkheim’ın Kuramından Yararlandı
Yeşilçam’ın anlatı yapısını yapı bozumuna uğratarak kendine özgü çağdaş bir anlatı yapısı oluşturan ve yenilikçi bir sinema diliyle üretimler verilen Yeni Türk Sineması dönemini ele alan Çekemci, bu dönemde hakim olan bunalım atmosferini, depresif ve karamsar karakterleri ve tekrarlayan intihar anlatısını sosyolojik bir perspektiften yorumladı. Yeni Türk Sineması ve intihar şeklinde iki ana başlığa ayırdığı sunuşunda, hem bireysel bir anlatı diline sahip Yeni Türk Sineması dönemi anlatısının hem de bireysel bir karar olarak kabul gören intihar eyleminin toplumsal dönüşümlerden ve toplum-birey ilişkisinden etkilendiğini örneklemde yer alan filmler üzerinden bulguladı.
Sosyolog Emile Durkheim’ın intihar kuramından ve kategorilere ayırdığı intihar tiplerinden yararlanan Arş. Gör. Eda Çekemci, Yeni Türk Sineması anlatısında görülen intiharları betimsel analiz yöntemiyle inceleyerek Durkheim’ın ortaya koyduğu hangi tipte intihara denk düştüklerini belirledi. Sonuçta, özgeci tipte intiharların bencil ve kuralsız tipte intiharlarla karma bir şekilde yer aldığını bulgulayan Çekemci, tek tip intiharların görülmemesini toplumsal hayatta yaşanan hızlı dönüşümlerle ve toplum-birey ilişkisinde gözlenen yer yer yakınlaşma yer yer uzaklaşma şeklindeki dengesiz halle açıkladı.
Sinema ve müzikoloji alanlarındaki çalışmaların ağırlıkta olduğu ve keyifli tartışma ortamlarının oluştuğu oturum soru cevabın ardından son buldu.
İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü olarak 2024-2025 Güz Dönemi’nde Kariyer Merkezi desteği ile düzenlenen Kariyer Danışmanlığı Etkinliği ...
İstanbul Gelişim Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Bölümü'nden Arş. Gör. Merve Karadaban, İstanbul Gelişim Üniversitesi Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi, Mimarlık (İngilizce) ...
İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), İç Mimarlık Bölümü tarafından düzenlenen “Endüstri 5.0 ve Mimarlık” başlıklı söyleşi, 6 Aralık 2024 tarihinde gerçekleştirildi.
İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü’nde “Orman Lezzetleri” ile açık havada farklı pişirme teknikleri üzerine uygulamalı şekilde gerçekleştirilen ...
İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Emre Doğan’ın yeni makalesi yayınlandı.
İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), Grafik Tasarımı Bölümü, sektörle olan bağlarını daha da güçlendirmek amacıyla yeni dış paydaşını büyük bir memnuniyetle karşıladı. ...
İstanbul Gelişim Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Müdürlüğü ile Güzel Sanatlar Fakültesi’nin iş birliğiyle ilk kez düzenlenen Uluslararası Sürdürülebilirlik Kısa Film Festivali, üç günlük yoğun ...
İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) genelinde geçtiğimiz hafta, 25-27 Kasım 2024 tarihleri arasında Kurumsal Akreditasyon Programı kapsamında Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) denetimleri gerçekleşti. Güzel Sanatlar Fakültesi’nin ...