Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr


 Doç. Dr. Metin Kuş’un “HİKÂYESİZ” Adlı Solo Sergisi açıldı!

İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), Grafik Tasarımı Bölüm Başkanı Doç. Dr. Metin Kuş’un “HİKÂYESİZ" adlı solo sergisi Gelişim Sanat Galerisi’nde açıldı.

İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), Grafik Tasarımı Bölüm Başkanı Doç. Dr. Metin Kuş’un “HİKÂYESİZ" adlı solo sergisi İstanbul Gelişim Üniversitesi Gelişim Sanat Galerisi’nde açıldı. 

 

“Bilgi ve haber ağları, iletişim araçları sayesinde çoktan bir eğlenceye dönüşmüş vaziyette. Gerçeklik ve bütünlük duygusunu tamamen yitirmiş sessiz yığınlar için “anlam”ın değil yalnızca zevk ve gösterilerin bir değeri olabilir. Onlar için tepki verme ve karşı koyma değil tıpkı bir âyindeymişcesine kendinden geçme ve büyülenme çok daha önemlidir. Kimse kimseye aslında ne olduğunu, ne düşündüğünü, ne hissettiğini de sormamaktadır. Şu var olan haliyle kitleler, hiçbir şeyi temsil etmemekte yalnızca anket ve referandumlar aracılığıyla arada bir yoklanmaktadırlar.” 


 

Jean Baudrillard, Sessiz Yığınların Gölgesinde

 

Doç. Dr. Metin Kuş, “Hikayesiz” adlı kişisel sergisini şu sözlerle tanımlıyor;

 

“İnsanın varoluş serüveni içinde günümüz metropol yaşamı içinde olduğu gibi yoğun yan yana gelişlerin benzersiz olduğu söylenebilir. Mutlaka savaşlar, göçler, olağanüstü durumlar birçok insanın yan yana gelmesini zorunlu kılmıştır. Günümüz metropol yaşamı içinde kalabalıkların kamusal alanlarda bir arada oluşunu öncekilerden farklı kılan, kimsenin bir diğerinin zihninde iz bırakmadan görünüp yok olması günümüze özgü bir özellik gibi görünüyor. Bir zamanlar herhangi bir nedenle bir araya gelen insanların diğerinin hikâyesini öğrenmek istemesi, zihninde bir yer açması ve kendi hikâyesini anlatarak diğerinin zihninde iz bırakma çabası yerini, kimsenin bir diğerinin zihninde hiçbir iz bırakmadan görünüp kaybolduğu uzak, puslu, silik ama fiziksel olarak da çok yakın, yoğun bir kalabalık bir araya gelişe dönüşmüş durumda…

 

Yoğun insan kalabalıkları içinde bir gözlemci olarak kalabalığın dinamizmi, telaşı, değişkenliği resimsel bir çıkış olarak (benim için) hep esin verici olmuştur. Bu esinlenmeden hareketle kalabalıkların telaşı, hareketliliği ve dinamizmi üzerine görsel düşünmeler olarak adlandırabileceğim bu resimler böyle bir süreçte oluştu. Bu bağlamda bağlı kalmak istediğim temel görsel düşünce kalabalıkları veya bir araya gelişleri oluşturan bireylerin belirsiz, tanımsız olmalarıdır. Bu belirsizliğin aynı zamanda zihnimde hiçbir iz bırakmadan görünüp kaybolan ve gerçekte tek tek bireylerden oluşan kalabalığın tamamen rastlantısal olarak bir arada bulunmasına denk düştüğünü düşünüyorum. Başka bir deyişle bir biriyle hiçbir bağlantısı olmayan bireylerin fiziksel olarak yana yana gelişlerini “hikâyesiz” olarak adlandırabilirim. Bu “hikâyesizlik” tanımı, resim içeriklerinde ögeleri bir araya getiren, birbirleriyle aralarında hiçbir anlatı, bağlam ve ilişki olmama durumuna rağmen kadraj içinde bir arada olmalarına işaret eder.” 

 

 

Metin Kuş Kimdir?

 

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümünde, Lisans ve Yüksek Lisans Eğitimini Prof. Adnan ÇOKER Atölyesinde tamamladı. Çeşitli kurumlarda sanat eğitimcisi olarak çalıştı. 1992 Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Resim Bölümünde Sanatta Yeterlik Programına başladı. Prof. Özer KABAŞ ve sonrasında Prof. Zekai ORMANCI danışmanlığında “Resimde Derinlik Yanılsaması” isimli ‘Eser Metin’ ile 2002 yılında ‘Sanatta Yeterlik’ eğitimini tamamladı. Bir süre Ondokuzmayıs Üniversitesinde öğretim görevlisi olarak çalıştı. Daha sonra İstanbul’da kendi atölyesinde sanat eğitimi dersleri verdi. Kişisel sergiler yaptı ve karma sergilere katıldı. 2020 yılında doçent oldu. 2016 yılından beri İstanbul gelişim üniversitesinde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.  Halen İstanbul Gelişim Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Grafik Tasarımı Bölüm Başkanlığı yapmaktadır. Çalışmalarını İstanbul'daki atölyesinde sürdürmektedir. Resimlerinde ağırlıklı olarak, görselliğin plastik unsurları üzerine yoğunlaşmakta ve bu süreci bazen figüratif bazen de soyut çalışmalarla ifade etmektedir.

 

Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:

 

20. yy. RESİM SANATINDA GERÇEKÇİLİK ARAYIŞLARI.  İBAD Sosyal Bilimler Dergisi,  Doi: https://doi.org/10.21733/ibad.603874  (2019). 

 

PLASTİK SANATLARDA  KÜRATÖR FİGÜRÜ VE SANATÇININ ARAÇSALLAŞTIRILMASI.  İSTANBUL GELİŞİM  ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, 6(2), 402-415., Doi: https://dx.doi.org/10.17336/igusbd.434249   (2019).  

 

POSTMODERN SANAT VE GÜNÜMÜZ.  İDİL DİL VE SANAT DERGİSİ, 8(60), 1003-1010., Doi: 10.7816/idil-08-60-06 

 

KAMERA  OBSKÜRA, TEKNOLOJİ VE GÖRSEL SANATLAR.  Idil Journal of Art and Language, 8(55), 381-386., Doi: 10.7816/idil-08-55-11 

 

Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında (proceedings) basılan bildiriler:

 

20.yy Sanatında Gerçekçilik Arayışları.  2nd International Congresses on New Horizons in Education and Social Sciences (ICES - 2019) (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)

 

Postmodernist Sanat ve Günümüz.  2nd International Congresses on New Horizons in Education and Social Sciences (ICES - 2019). (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)

 

Güzel sanatlar Eğitiminde Temel Sanat Eğitimi ve Yeni Oluşumlar.  4.Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi-Yalova (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)

 

Dijital Çağda Yeniden Tanımlanan Sanat Yaratımları.  İstanbul Gelişim Üniversitesi Uluslararası Sanat Çalıştayı (Özet Bildiri/Davetli Konuşmacı)(Yayın No:4800515)

 

Teknik, Teknoloji, Yüksek Teknoloji ve Sanat. İGÜ, 2008 ICUHTA (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)

 

Görselliğin Dili.  Resscongress Bandırma 17 Eylül Üniveritesi 1.Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)

 

Plastik Sanatlarda Küratör Figürü ve Sanatçının Araçsallaştırılması Süreci.  2.Uluslararası Felsefe Eğitim Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın (2017).

mmmmm

mmm

Hazırlayan: Arş. Gör. Zeynep Abacı



Haberler

Tüm Haberler