Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr


 Arş. Gör. Büşra Kılıç’tan Yeni Makale!

İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), İletişim ve Tasarımı (ILT) Bölümü Araştırma Görevlisi Büşra Kılıç’ın “Current Usage Areas of Deepfake Applications with Artificial Intelligence Technology” başlıklı makalesi İletişim ve Toplum Araştırmaları Dergisi’nde yayımlandı.

“Current Usage Areas of Deepfake Applications with Artificial Intelligence Technology” başlıklı makale Kılıç’ın Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat ve Tasarım Anabilim Dalı’nda Doç. Dr. Mehmet Emin Kahraman’ın danışmanlığında yürütülen doktora tezinden ürettikleri bir çalışmadır.

Yapay zekânın geçmişten günümüze sıkça gündeme gelen bir kavram olarak bilindiğini belirten Kılıç, pek çok edebi eser ve sinema filminde yapay zekânın gelecekte önemli bir yer tutacağının ön görülmekte olduğunu vurgulamıştır. On yıllardır yapay zekâ temasıyla ilgili eser üretildiğini sözlerine ekleyen Kılıç, günümüzde ise pek çok yapay zekâ temelli teknoloji arasından deepfake’in insanların ilgisini çektiğini belirtmiştir. Kılıç’a göre deepfake; yapay zekâ temelli, derin öğrenmeye dayanan bir teknoloji olarak bilinmektedir. Yakın tarihlerde birçok deepfake uygulaması kamuoyu üzerinde önemli etkiler sağladığını söyleyen Arş. Gör. Büşra Kılıç, bununla birlikte, popüler kişileri hedef alan manipülasyon videolarının yanında, deepfake’in farklı alanlarda farklı kullanım imkanları olduğunu da belirtmiştir. Kılıç’a göre çalışmanın amacı; deepfake teknolojisinin farklı alanlarda kullanım imkânlarını tartışmaktır. Çalışmada, yapay zekâ teknolojisine değinen Kılıç, derin öğrenme kavramına odaklanarak deepfake teknolojisini irdelemiştir. Çalışmada, literatür taraması yaparak, farklı alanlara ait uygulama örnekleri inceleyen Kılıç, deepfake’in kullanıldığı alanları örnekler çerçevesinde sınıflandırmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre deepfake’in belirgin olarak kullanıldığı alanlar 4 (dört) başlık altında sınıflandırılabilmektedir. Bunlar sanat ve eğlence, reklam ve pazarlama, film endüstrisi, siyasal iletişim ve medya alanları olarak tanımlanabilmektedir.

Makaleye ulaşmak için tıklayınız.

İGÜ GSF olarak Arş. Gör. Büşra Kılıç’ı tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.




Haberler

Tüm Haberler