Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr

Radyo Televizyon ve Sinema








 Dr. Öğr. Üyesi Emre Doğan, 4. Uluslararası Sinema ve Felsefe Sempozyumu’nda Bildiri Sunumunu Gerçekleştirdi


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Emre Doğan, SineFilozofi Dergisi tarafından bu yıl dördüncüsü düzenlenen Uluslararası Sinema ve Felsefe Sempozyumu’nda bildiri sunumunu gerçekleştirdi.


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Emre Doğan, SineFilozofi Dergisi tarafından bu yıl Ankara’da dördüncüsü düzenlenen ve üç gün süren Uluslararası Sinema ve Felsefe Sempozyumu’nun üçüncü gününde bildiri sunumunu gerçekleştirdi.

Sempozyumda akademik sunumlara ek olarak çeşitli konularda paneller ve film gösterimleri de gerçekleştirilmiştir. Hem yurt içi hem de yurt dışından güncel araştırmalar yürüten pek çok akademisyenin katılımıyla ve yoğun dinleyici kitlesiyle ilerleyen sempozyum, eş zamanlı olarak çevrimiçi yayınlanmıştır.

Sempozyumun üçüncü gününde, “Bilimkurgu Sinemasının Başkalaşımına Bilim Felsefesi Temelli Bir Bakış: Bilim-Sağduyu İlişkisinin Kırılması” başlıklı bildiri sunumunu gerçekleştiren Dr. Öğr. Üyesi Emre Doğan, çalışmasında modern bilimin bir çıktısı olarak bilim-sağduyu ilişkisinin zayıfladığı görüşünü temel almıştır. Bilim-sağduyu ilişkisinde yaşanan kırılmanın yalnızca bilimi değil sanatı ve felsefeyi de etkilediği ve bu durumun postmodern dönemin karakteristik özelliklerinden biri haline geldiği yönündeki düşüncelerini aktarmıştır. Çalışmada yer alan iddialar, sinemada 1960’larda ön plana çıkan bilimkurgu türü üzerinden ele alınmıştır. Bilimkurgu türünün yükselişi ile bilim-sağduyu ilişkisinde yaşanan kırılma ve postmodernite arasında ne gibi bağlantılar olduğu incelenmiştir. Örneklemde yer alan Primer (Shane Carruth, 2004), Source Code (Duncan Jones, 2011) ve Tenet (Christopher Nolan, 2020) filmleri üzerinden bilimkurgu türüne ait zaman-mekan ögelerinin kullanımı ele alınmış, filmlerin söylemlerinde yer alan spekülatif bilgilerin bilim-sağduyu ilişkisine ne gibi etkilerde bulunduğu yorumlanmıştır.

Dinleyicilerden gelen soruların yanıtlanmasının ardından oturum sona ermiştir.

Dr. Öğr. Üyesi Emre Doğan’ı çalışması için tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.