Makale, özellikle Baimiao, Nanga, Haiga, Zenga, Ensō (Zen Daireleri), Sumi-e, Estamp ve Lavi gibi mürekkep tekniklerini ele alıyor. Bu tekniklerin Doğu Asya medeniyetlerine ait olduğu ve benzerlikleri ile farklılıklarının titizlikle analiz edildiği çalışmada, hem teknik hem de felsefi açılardan bir karşılaştırma sunuluyor.
Belirtilen tekniklerin çeşitli uygulamaları arasındaki farklılıkların yanı sıra, bu tekniklerin ortak yönleri de inceleniyor. Özellikle, Zen Budizm felsefeleriyle bağlantılı olan bu tekniklerin, yaşamın ötesindeki derin anlamların ve kavramsal derinliklerin ifadesinde kullanıldığı vurgulanıyor. Az renkçi ve sade yaklaşımın temeli olan Zen felsefesi, eserlerdeki anlamın ötesinde derin bir manayı yansıtma amacını taşıyor.Makalede su ve mürekkebin yoğun bir şekilde kullanıldığı bu tekniklerde, resmin yapıldığı yüzeyin beyazlığının da önemli bir role sahip olduğu belirtiliyor. Bu unsurların birleşimi, Doğu Asya resim sanatının özgün ve etkileyici özelliklerini oluşturuyor.
Ayrıca, makale Doğu Asya medeniyetlerinin zenginleşmesi yanı sıra, bu tekniklerin tüm dünyada güzel sanatlar alanında çeşitli tekniklerin gelişimine önemli katkılar sağladığını da vurguluyor. Doç. Dr. Aysun Cançat'ın bu önemli çalışması, sanatseverler ve akademisyenler için eşsiz bir kaynak niteliği taşıyor.
İstanbu Gelişim Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi olarak değerli öğretim üyemiz Doç. Dr. Aysun Cançat’ı tebrik eder, başarılarının devamını dinleriz.
Makalenin tümüne erişmek için tıklayınız