Lisans eğitimini Ege Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo TV ve Sinema Bölümü’nde, yüksek lisans ve doktora eğitimini ise Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Film Tasarımı programında tamamlayan Dr. Öğr. Üyesi Emre Doğan, akademik ve sektörel çalışmalarıyla adından söz ettirmektedir. 2022-2023 eğitim ve öğretim yılında bölüm bakanlığını yürütecek olan Doğan’ın pek çok farklı konuda bilimsel yayınları bulunmaktadır. Sahip olduğu akademik derinliği idari deneyimle zenginleştirecek olan Doğan’ın Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü için gelecek yıllarda pek çok farklı çalışmada bulunması bekleniyor.
“Gurur Verici Bir Deneyim”
Akademik görevinin yanı sıra idari bir görev olarak bölüm başkanlığını üstlenen Doğan, Güzel Sanatlar Fakültesi’nin “güzide bölümünün” bölüm başkanlığını yapmanın gurur verici bir deneyim olduğunu belirtti. Bir fırsat ve ayrıcalık olarak nitelendirdiği bölüm başkanlığı görevine geldiği ilk andan itibaren çalışmalarını titizlikle yürüten Doğan, “ortaya koyacağımız yaratıcı bakış açısı, gerçekleştireceğimiz sanatsal ve akademik etkinlikler, elde edeceğimiz başarılar ve katedeceğimiz yol, bu bölümün öğrencileri ve akademisyenlerinin mesleki ve zihinsel gelişimine ivme kazandıracak ve her yeni günü, bir önceki günden daha yetkin ve daha bilge bir şekilde yaşamamıza olanak sağlayacak” diyerek vizyonunu ifade etti.
Dr. Öğr. Üyesi Emre Doğan’ın akademik yayınlarından bazıları şu şekildedir:
-
“Paul Feyerabend’in Anarşist Bilgi Kuramının Bilimkurgu Sinemasındaki İzdüşümleri: I Origins Filmi Üzerine Disiplinlerarası Bir İnceleme” (Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2021, Sayı 68, ss. 185-202)
-
“Bilimin Önderliğinde Daha İyi Bir Dünya Arayışı: Popperci Bakış Açısıyla Interstellar Filminin Değerlendirmesi” (Sanat ve Tasarım Dergisi, 2020, Sayı 26, ss. 373-393)
-
Filmine Bakmak: Kurmaca, Deneysel, Belgesel, Animasyon (Editör, Nagihan Çakar Bikiç ile birlikte, Literatürk Yayınları, 2021)
-
“Bilimkurgu Sinemasının Başkalaşımına Bilim Felsefesi Temelli Bir Bakış: Bilim-Sağduyu İlişkisinin Kırılması” (4. Ulusal Sinema ve Felsefe Sempozyumu, Aralık 2021 tarihinde sunuldu)
-
“Zihniyet Kavramı Üzerinden Bilimkurgu ve Korku Sinemasının Çözümleme Metodolojisi” (3. Çukurova Genç İletişimciler Kongresi, 6 Mayıs 2021 tarihinde sunuldu)
-
“Postmodern Dönemde Bilimsel Bilginin ve Bilim Felsefesinin Dönüşümü: Ridley Scott’in Bilimkurgu Filmlerinin Yeni Bir Okuması” (3. Ulusal Sinema ve Felsefe Sempozyumu, 5 Aralık 2020 tarihinde sunuldu)
-
“Amerikan ve İngiliz Sinemasında Bilimsel Bilginin Temsili” (Çukurova Genç İletişimciler Kongresi, 3 Mayıs 2018 tarihinde sunuldu)
-
“Cemiyet Ahlakı, Doğu Dünyası Ve Zihniyet Kavramlarının Girift Dışavurumu: Sonsuz Zaman İçinde” (Film Yapmak: Kurmaca, Deneysel, Belgesel, Animasyon, Ed. Nagihan Çakar Bikiç, Doruk Yayınları, 2020)
-
“The Descent ve Baskın: Karabasan Filmleri Üzerinden İngiltere ve Türkiye Toplumsal Zihniyetleri Dinamiklerinin Karşılaştırılması” (Sinemasal 2: Zihniyet, Doğu Batı Yayınları, 2019)
-
“Birey Üzerinden Geliştirilen Bir Faşizm Eleştirisi Olarak Joseph Losey’in Monsieur Klein Filmi” (Sinemasal 1: İdeoloji, Doğu Batı Yayınları, 2018)
-
“Sarmaşık Filminde Postmodernizmin Şekillendirdiği İktidar, Hiyerarşi ve Yersiz Yurtsuzluk Kavramları” (Psikesinema 11, 2017)
-
“Türkiye Korku Sinemasının Yerli Olmayan Biçimsel ve İçeriksel Unsurları ve Klişeleri” (Psikesinema 9, 2017)