Shiota, serginin kavramsal altyapısını kurgularken, İstanbul'un Asya ve Avrupa arasındaki eşsiz coğrafi konumundan ilham alıyor. Ayrıca, İstanbul Modern'in tarihi limanı ve işlek semtlerinden biri olan Karaköy'deki konumunu da göz önünde bulundurarak, limana yanaşan ve limandan ayrılan gemilerle yolcuların hikâyeleri arasında kendisinin Japonya'dan Almanya'ya göç hikâyesiyle bir bağ kuruyor.
Sergi, tüm sergi salonunu ağ benzeri kırmızı ipliklerle saran büyüleyici bir yerleştirme sunuyor. Bu yerleştirmede, bavullar da bu yoğun kırmızı ipliklerin arasında yer alıyor. Sanatçı, kırmızı rengi damarlardaki kanı ve hayatın akışını temsil etmek için kullanırken, aynı zamanda insanları, duyguları ve anıları birbirine bağlayan bir metafor olarak kullanıyor. Yerleştirmede her bavul, bir insanı temsil ediyor ve izleyiciye ev, aidiyet, kimlik gibi temaları sorgulatan görsel bir bağlam yaratıyor.
Chiharu Shiota'nın bu eseri, İstanbul'un kozmopolit kimliğiyle kendi göç hikâyesini birleştirerek, izleyicilere kendi yaşamlarını, anılarını ve ilişkilerini evrensel bir insanlık perspektifinde yeniden düşünme fırsatı sunuyor. Sergi, izleyicilere yalnızca görsel açıdan etkileyici bir deneyim yaşatmakla kalmıyor, aynı zamanda insanın iç dünyasının labirentinde bir keşfe davet ediyor
"Dünyalar Arasında" sergisi, 2025 yılı Nisan ayına kadar İstanbul Modern’de ziyaret edilebilir.