Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr

İletişim ve Tasarımı








 İletişim ve Tasarımı Bölümü’nün Düzenlediği “Masaüstü Reklam Filmlerinde Hareketli Grafik Tasarımı” Adlı Workshop Gerçekleşti


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF) İletişim ve Tasarımı Bölümü Atölye Çalışmaları kapsamında Gökhan Aydın’ın gerçekleştirdiği “Masaüstü Reklam Filmlerinde Hareketli Grafik Tasarımı” workshopu tamamlandı.


Gökhan Aydın kimdir?

Gökhan Aydın’ın 2000 yılında başlayan televizyon kariyeri 2009 yılına kadar aralıksız bir şekilde devam ederken, 2009 yılından itibaren Kanal D, Skytürk, Kanaltürk, Kral Tv ve Atv gibi televizyon kanallarına ve programlarına danışmanlık yapmıştır. Televizyon sektöründe çalışırken bir yandan da çeşitli post-prodüksiyon ajanslarına dışarıdan destek vererek Turkcell, Calgon, Ritmix, Superonline, Elidor, İETT, İBB, Motorola, Altın Kelebek, Akşam Gazetesi ve Treşangibi  sektörün önde gelen markalarına reklam filmleri hazırlamıştır.

2005 yılında ilaç endüstrisine animasyonlar yaparak başlayan medikal animasyon kariyerini, organik modelleme ve animasyonlar üreterek günümüze kadar devam ettirmiştir. Medikal animasyon üzerine uzmanlaşan Aydın, Bayer, Pfizer, Abdi İbrahim, Koçak Farma, Sanofi Aventis, GSK, Astra Zeneca, Schering Plough, Bilim İlaç ve Abbott gibi firmalar için tanıtım filmleri, motivasyon filmleri ve ilaç etkileşim animasyonları yapmıştır.

Aydın halen freelance olarak medikal animasyonlar yapmakta ve 2013 yılından itibaren akademide grafik animasyon dersleri vermektedir.

Animasyonda 2 önemli husus: çözünürlük ve kare sayısı

Etkinlik Gökhan Aydın’ın After Effects programının içeriğinden ve kullanımından bahsetmesi ile başlamıştır.  Hareketlendirmelerin ve reklam filmlerinin yapıldığı After Effects programı üzerinden uygulama yaparak anlatımına devam eden Aydın, hareketlendirmenin temelini oluşturan çözünürlük ve saniyede geçen kara sayısının önemine değinmiştir. Görüntü formatlarının ülkelere göre değişimine ve günümüzde kullanılan görüntü ve video formatı şekillerden ve proje dosyası açma seçeneklerinden bahsetmiştir.  



Bir hareketlendirmenin program aracılığıyla nasıl yapıldığını uygulamalı olarak detaylı bir şekilde öğrencilerimize anlatırken, dikkat edilmesi gereken noktalara değinmiş ve önemli bilgiler vermiştir. Oluşturulan hareketli grafiklerin özellikle reklam filmlerinde nasıl kullanıldığına dair kendi çalışmalarından örnekler vermiştir. Çeşitli proje dosyaları oluşturarak birçok farklı örneği uygulamalı bir şekilde aktarmıştır. 3 saat süren etkinlik yer yer öğrencilerimizin de ilettiği sorular ve cevaplar eşliğinde keyifli bir workshop süreci olmuştur.

Kendisine teşekkür eder, bir sonraki etkinliklerde tekrar aramızda görmek isteriz.

Etkinliğimizin kaydına buradan erişebilirsiniz.