Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr

İletişim ve Tasarımı








 İletişim ve tasarımı bölümü uluslararası akreditasyon aldı


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF) İletişim ve Tasarımı Bölümü AQAS akreditasyonu aldı.


2017 yılında başlayan bu çalışmalara, Güzel Sanatlar Fakültesi İletişim ve Tasarımı Bölümü de Avrupa Kalite Güvencesi Birliği üyesi olan AQAS kuruluşu tarafından akredite edilmeye uygun bulunmuş ve akreditasyon belgelerini almışlardır. AQAS, Dünya genelinde 5000’den fazla programın denetimini yapmış bir kuruluştur. 90’dan fazla Alman üniversitesinin üyesi olduğu eğitim programlarının akreditasyonunu gerçekleştirmiştir. Verdiği akreditasyon, akredite edilen programın Avrupa standartları ve ilkelerine uygun olduğunu belgeliyor.

Bölümler akredite olma sürecinde Avrupa kriterlerine uygun olarak gerek müfredat güncellemeleri gerek bölüm şartları iyileştirmeleri ile uluslarasılaşmaya yönelik çalışmalar yapmış ve disiplinlerarası eğitim anlayışını uygulamaya koymuştur.


Bölümümüz bilgi çağının gereksinimlerine ayak uydurabilen öğrenciler yetiştirmek hedefi ile, “Multimedya” alanına odaklanmış ve 2018 yılında müfredatını bu yönde güncellemiştir. Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign, Dreamweaver, Animate, 3D Max Tasarım programlarının uygulamalı eğitimleri, öğrencilerin özgün tasarım dillerini keşfedebilmelerine yönelik “deneysel” projelerle desteklenmektedir.Müfredatında yer alan 12 seçmeli ders ile öğrencilerin iyi birer iletişim tasarımcısı olabilmeleri için “disiplinler arası” bir eğitim almalarına olanak sağlanmaktadır. Gerek üniversite içinde düzenlenen etkinlikler gerekse şehirde gerçekleşen sanat ve tasarım etkinliklerine yapılan gezilerle öğrencilerin “yaratıcı” bireyler olarak gelişimleri desteklenmektedir.

İletişim ve Tasarımı Bölümü günümüz teknolojilerini tasarım ile buluşturarak; analitik düşünebilen, belirlenen, hedefe uygun ürün ortaya koyabilen, sorumluluk duygusu gelişmiş, ekip çalışmasına uyumlu, dünyayı takip eden, iletişim, dijital medya ve reklam alanlarında sürdürülebilir/interaktif tasarımlar üretebilen tasarımlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.