23 Aralık 2020 Çarşamba
İletişim ve Tasarım Bölümü Tarafından Düzenlenen 'Görsel İletişim ve Reklamcılık' Konulu Online Seminer Gerçekleşti
İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF) İletişim ve Tasarımı Bölümü tarafından Sektör Buluşmaları kapsamında düzenlenen 'Görsel İletişim ve Reklamcılık' konulu online seminer gerçekleşmiştir.
18 Aralık Cuma günü 14:30 - 16:30 saatleri arasında düzenlenen etkinliğin katılımcısı tasarımcı Ozan DÜNDAR olmuştur. Uzmanlık alanı hareketli tasarımlar üzerine olan ve birçok ödüllü projeye imza atan tasarımcı öğrencilere sektör tecrübelerini aktarmış, kıymetli bilgiler paylaşmıştır.
Ozan Dündar Kimdir?
Görsel İletişim ve Tasarımı Bölümü mezunu olan ve öğrencilik hayatından itibaren reklamcılık sektörünün içerisinde yer alan Ozan Dündar grafik ve web tasarım, kinetik tipografi, hareketli grafikler, viedo düzenleme, flash animasyonlar ve dijital sanatlar üzerine çalışmalar gerçekleştirmiş olup; hareketli tasarım (motion design) alanına yoğunlaşarak bu alanda çalışmalarına devam etmektedir.
2003 yılından itibaren İstanbul’da çeşitli ajanslarda motion designer ve art director (sanat yönetmeni) pozisyonlarında çalışarak Türk Hava Yolları, Coca Cola, Turkcell, Beko, Philps, Volkswagen, Garanti, Ziraat, Nesfit, Yataş, Bluetv, İdefix gibi global markların işlerini yürütmüştür. Yaptığı çalışmalar ile Golden Drum, Kristal Elma, Gümüş Elma, Altın Sosyal Medya Ödülü gibi pek çok ödüllü projeye imza atmıştır.
Seminer Boyunca Tecrübelerini Paylaştı
Düzenlediğimiz seminerde bizlerle öğrencilik hayatına dair tecrübelerini paylaşmış, yaratıcılık üzerine tavsiyeler vermiş, kendini geliştirme yöntemleri, reklam sektörü ve reklam dinamikleri, tasarımcı olmanın dinamikleri konularında öğrencilerimizi bilgilendirmiştir.
En önemli şeyin entelektüel bireyler olmak olduğunu söyleyen Ozan Dündar çok okumanın, gezmenin ve meraklı olmanın öneminden bahsetmiştir. Öğrencilik hayatının önemli ve altın zamanlar olduğunu, iyi değerlendirilmesi gerektiğini belirtmiştir.
Sektör hakkında ise “Reklam sektörü sürekli kendinizi yenilemeniz gereken bir sektör ve mecra” diyerek bu sektörün hem eğlenceli hem de zor olduğuna vurgu yapmıştır. Pandemi sürecinin iyi değerlendirilmesi gerektiği, online seminerlere ve eğitimlere katılımın kendilerine çok katkı sağlayacağı üzerine tavsiyeler vermiştir.
İGÜ İletişim ve Tasarımı Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Melis Boyacı ise gerçekleştirilen seminer ile ilgili düşüncelerini şu şekilde ifade etmektedir:
“Kristal Elma'dan Golden Drum Awards'a birçok ödülü bulunan ve şu an global bir şirket olan McCANN İstanbul'da motion designer olan Ozan Dündar'la yaptığımız seminerde Ozan Dündar öğrencilikten global bir şirkette çalışmaya uzanan motion designer olarak uzmanlaşmaya giden sürecini ve iş yaşamındaki deneyimlerini öğrencilerle paylaşmıştır. Mezun olduktan sonra sektörde nasıl güçlüklerle karşılaşabilecekleri, kendilerini nasıl geliştirebileceklerine dair paylaşımlarda bulunduğu konuşması öğrenciler için ufuk açıcı oldu. Öğrencilerden aldığımız mesajlar da gösteriyor ki Ozan Dündar'ın sektörde şu an hangi mesleklerin daha ön plan çıktığı hakkında bilgilendirmeleri öğrencilerimizin kariyer hedefi planlamasında yol gösterici olmuştur. Ozan Dündar'a deneyimlerini bizimle paylaştığı için teşekkür ederiz.”
Ayrıca Ozan Dündar, İletişim ve Tasarımı Bölümü öğrencilerimize staj ve iş imkanı da sunabileceğini belirtti. İletişim ve Tasarımı Bölümü adına kendisine teşekkür eder, çalışma hayatında başarılar dileriz.
Hazırlayan: Arş. Gör. Büşra Kamacıoğlu