Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı








 Dr. Öğr. Üyesi Parvin Heidari’den Yeni Yayın!


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Parvin Heidari’nin “İran Camilerinin Tarihi Süreç (7-17. Yüzyıl) İçerisinde Değişen Plan Tipolojisi” adlı makalesi, “Design and Planning Research” 8. Cilt, 1. sayısında yayımlandı.


İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Parvin Heidari’nin İran'da İslam sonrası dönemde cami mimarisinin evrimi ve çeşitliliği üzerine yapmış olduğu araştırma, bu yapıların plan tiplerini ve gelişimini ele alıyor. İran'ın zengin coğrafyası ve derin tarihi mirası, cami mimarisinin tarihsel süreç içinde nasıl şekillendiğini ve farklı plan tiplerinin nasıl ortaya çıktığını anlamak için önemli bir zemin sunuyor. 

Araştırma, çeşitli plan tiplerini detaylı bir şekilde inceliyor. Bu tipler arasında şebistan ve avlulu camiler, eyvanlı ve kubbeli camiler, tek kubbeli (köşk tipi) camiler, tek eyvanlı camiler, iki eyvanlı camiler ve eyvan ile kubbenin birleşiminden oluşan camiler bulunuyor. Her bir plan tipi, İran'ın farklı bölgelerinde ve farklı dönemlerde nasıl geliştiğini yansıtıyor.

Ayrıca, araştırmada cami planlarının tarihsel değişimlerinin yanı sıra, İran'ın tarihi, dini ve kültürel özelliklerinin bu değişimleri nasıl etkilediği de inceleniyor. İran'ın farklı bölgelerindeki coğrafi ve kültürel farklılıkların, cami mimarisinin şekillenmesinde önemli bir rol oynadığı vurgulanıyor.

Bu araştırma, İran'daki cami mimarisinin tarihsel ve kültürel bağlamını anlamak için önemli bir kaynak olarak öne çıkıyor. İran'ın zengin mirasıyla birleşen bu çalışma, cami mimarisinin gelişimine dair derinlemesine bir anlayış sunmayı amaçlıyor.

Araştırmanın yazarı Dr. Öğr. Üyesi Parvin Heidari; İran'daki cami mimarisinin sadece yapısal bir evrimle kalmayıp, aynı zamanda İran'ın kültürel ve dini kimliğinin bir yansıması olduğunu vurguluyor. Bu nedenle, cami mimarisinin tarihsel ve kültürel bağlamını anlamanın, İran'ın genel tarihini ve kültürel mirasını anlamak için kritik bir öneme sahip olduğunu belirtiyor.

Dr. Öğr. Üyesi Parvin Heidari’yi tebrik eder, akademik çalışmalarında başarılar dileriz.
 
Makale künyesi şu şekildedir:
Heidari, P. (2024). İran Camilerinin Tarihi Süreç (7-17. Yüzyıl) İçerisinde Değişen Plan Tipolojisi. PLANARCH - Design and Planning Research, 8(1), 137-152.