Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)








 Dr. Öğr. Üyesi İlayda Çetin’in ‘’Sergileme Kavramı ve Tasarımı Üzerine: 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu Sergilemenin Karşılaştırılması’’ Makalesi Yayımlandı


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF) İç Mimarlık, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümlerinden Dr. Öğr. Üyesi İlayda Çetin’in ‘’Sergileme Kavramı Ve Tasarımı Üzerine: 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu Sergilemenin Karşılaştırılması’’ başlıklı makalesi İstanbul Aydın Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi’nde yayımlandı.



Makalede, Dr. Öğr. Üyesi Cansın İlayda Çetin, gelişmiş ve gelişmekte olan sergileme kavramını günümüz şartları bağlamında ele almış mimari prensiplere göre olması gereken parametrelerin incelenmesi ile çalışma kapsamında belirtilen yargılar, mekânlar üzerinden temellendirilerek somut bir biçimde ortaya koymuştur. Makale ile ilgili Dr. Öğr. Üyesi Cansın İlayda Çetin’in görüşleri şu şekildedir:

“Günümüzde kullanımı her geçen gün artan teknoloji, günlük yaşamı kolaylaştırmanın ve hızlandırmanın dışında toplumsal hayatı da etkileyerek, bireylerin yaşam tarzlarını değiştirmeye başlamıştır. Sanat tarihsel süreçte de, değişim kavramı disiplinler arası etkileşimle ele alındığı görülür. Bu disiplinler, dönemsel farklılıkları verirken, araştırmamın temelini oluşturan sergileme kavramı ile ilişkilendirmemizi kolaylaştırmıştır. Sergilemenin de bir iletişim unsuru olduğunu göz önünde bulundurursak; galerilerin, nesne ve ziyaretçi arasında bir bağ kurmak amacıyla kullanılan alanlar oluşu teknolojinin sergileme tasarımları üzerinde değişiklikler yaratmasına neden olduğunu söyleyebiliriz. Bu çalışmada, gelişmiş ve gelişmekte olan sergileme kavramını günümüz şartları bağlamında ele alarak, mimari prensiplere göre olması gereken parametrelerin incelenmesi ile çalışma kapsamında belirtilen yargılar, mekânlar üzerinden temellendirilerek daha somut bir şekilde ortaya koymaya çalıştım. Bu kapsamda oluşturulan kişisel uygulamalarda; insanın içinde bulunduğu mekân ile olan ilişkisi ve bu ilişki şeklinin doğurduğu etkileşim ile sanatçı, sanat eseri, izleyici üçlüsünün sahip olduğu gereksinimleri irdeledim.

Sergi tasarımı, sunumun ve çağdaş görsel iletişim tasarımının bir kombinasyonudur. Sergileme konseptinin gelişmesiyle disiplinler arası birliktelik artmış ve çok katmanlı iletişim kurmak için mekanın kendisi tasarıma dahil edilmiştir. Artık sadece nesneler sergilenmekle kalmamış, serginin kendisi bir sanat eseri haline gelmiştir. Bu değişim, sanatın ne olduğunu ve tasarımın ne olduğunu sorgulamanıza neden olmaktadır. Özellikle son dönem çalışmalarında sergi tasarımı bilinçli olarak kurgulanmaktadır. Ben de çalışmamda, değişen sergileme anlayışının mesaj ve ziyaretçi odaklı gelişimi karşılaştırmalı olarak incelemiş; etkileşim yönteminin bilgi edinimi sürecindeki verimliliği, kullanıcı deneyimi göz önünde bulundurularak sorgulamış; devamında ise fotoğraf ve metal/cam çalışmalarından örnekler üzerinden sergileme tasarımında deneyim ve etkileşimin nasıl özgün sonuçlar doğurabileceği ortaya koymaya çalıştım.”


Dr. Öğr. Üyesi Cansın İlayda Çetin’e katkıları için teşekkür eder, başarılarının devamını dileriz.