Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr

İç Mimarlık








 İç Mimarlık Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Adem Özer İle Röportaj Gerçekleştirdik


İstanbul Gelişim Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi İç Mimarlık Bölüm Başkan Vekili Dr. Öğr. Üyesi Adem Özer ile kariyeri, bölüm ile ilgili planları ve iç mimarlık mesleği üzerine bir röportaj gerçekleştirdik.


İstanbul Gelişim Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi İç Mimarlık Bölüm Başkan Vekili Dr. Öğr. Üyesi Adem Özer ile kariyeri, bölüm ile ilgili planları ve iç mimarlık mesleği üzerine bir röportaj gerçekleştirdik.
İç Mimarlık alanında kariyerinize nasıl başladınız ve akademik bir yol izlemeye ne zaman karar verdiniz?
Lisans Eğitimime, 2005 yılında Beykent Üniversitesi Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi Mimarlık (İngilizce) Bölümü’nde başladım ve 2009 yılında mezun oldum. Sonrasında mimarlık alanında farklı şirketlerde tasarım ve şantiye alanlarında çeşitli projelerde yer aldım.
Yüksek Lisans Eğitimime, 2011 yılında Beykent Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Mimarlık Yüksek Lisans Programı’nda başladım ve 2013 yılında mezun oldum. Aynı zamanda 2012 yılında kendi ofisimi açarak hem akademiye hem de sektördeki işlerime eş zamanlı olarak devam ettim.
Doktora Eğitimime, 2017 yılında Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Mimarlık Doktora Programı’nda başladım ve 2022 yılında mezun oldum. Bu tarihten sonra da 2023 yılında İstanbul Gelişim Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi İç Mimarlık Bölümü’nde akademik ve sektörel deneyimimi öğrencilerle paylaşmak için göreve başladım.
Akademik ve sektörel çalışmalarınıza dair bilgi verir misiniz?
Akademik çalışmalarımda öncelikle Yüksek Lisans tezimde Prof. Dr. Şengül Öymen Gür’ün tez danışmanlığında konut ölçeğinde İstanbul İli, Sarıyer İlçesi, Ayazağa Mahallesi’nde bulunan yerleşimlerin konut-mekân analizlerini gerçekleştirdim. Doktora tezimde ise Prof. Dr. Genco Berkin’in tez danışmanlığında kent ölçeğinde kamusal mekânlar olan Sultanahmet ve Galata Meydanlarının mekânsal analizlerini gerçekleştirerek bu mekânların kullanıcı tercihlerine olan etkilerini inceledim. Sektörde ise konut, mağaza, restoran, kafe gibi farklı işlevlere sahip mekânların tasarım ve uygulama aşamalarında yer aldım.
Fakülte ya da bölüm içerisinde ve aynı zamanda kendi dersleriniz özelinde yeni döneme dair planlamalarınızdan bahseder misiniz?
İç Mimarlık Bölümü olarak, 2023-2024 eğitim öğretim yılında öğrencilerimiz için ders içeriklerinde iki önemli düzenleme gerçekleştirdik. İç Mimarlık Bölümü müfredatında bulunan Koruma ve Restorasyon, Şantiye Yönetimi derslerinin içeriklerinde çeşitli güncellemeler gerçekleştirdik. İlk olarak Koruma ve Restorasyon dersinin içeriğine, öğrencilerin iş hayatlarında proje tasarımının ilk aşaması olan rölöve alma, mekânın ölçülerini çıkarma ve bilgisayar ortamına aktarma üzerine deneyim kazanmalarını sağlayacak çeşitli eklemeler yaptık. İkinci olarak ise Şantiye Yönetimi dersinin içeriğine, İç Mimarlık Stüdyosu dersi kapsamında oluşturulan projede kullanılacak malzemelerinin belirlenmesi ve projenin uygulama aşamasında maliyetlerinin hesaplanması gibi konuları ekleyerek öğrencilerin bu konuları öğrenmelerini sağlayacak içerikler ekledik.
Bu iki ders içeriklerine rölöve almak, projede kullanılacak malzemelerinin belirlenmesi ve projenin uygulama aşamasında maliyetlerinin hesaplanmasını konularını eklemeler yaparak öğrencilerin İç Mimarlık Bölümü’nden mezun olduklarında sektöre hazır hale gelmelerini hedefledik.
Ayrıca Mobilya dersinin ders içeriği güncellenerek mobilyanın hem tasarım hem de üretim aşamasında öğrencilerin yer almasını sağlayacak eklemeler gerçekleştirdik. Dönem sonunda ise öğrencilerin Mobilya dersinde tasarlayıp ürettikleri mobilyaların sergi haline getirmesi hedeflemekteyiz.
İç Mimarlık alanında sektörel ve akademik kariyer yapmayı düşünen öğrencilere tavsiyeniz nedir ve öğrencilerin bu alanda başarılı olmak için ne tür adımlar atmaları gerektiğini düşünüyorsunuz?
İç Mimarlık alanında sektörde kariyer yapmayı düşünen tüm öğrencilerin ilk olarak, mimarlık ve iç mimarlık alanında gelişen teknolojileri ve yeni çıkan malzemeleri yapı fuarlarından ve İç Mimarlık literatüründen takip ederek tasarımlarına dahil etmelidir.
Tüm öğrencilerin stüdyo derslerinde yapacak oldukları projelerine gerekli özeni göstererek bu projeleri mezun olduklarında portfolyolarında sergilenebilecek hale getirmeleri önemlidir.
Ayrıca girişimci iç mimar öğrencilerin sivil toplum kuruluşlarına üye olarak aktif faaliyetler içinde bulunmalarını ve sosyal çevrelerini geliştirmeleri gereklidir.
İç Mimarlık alanında akademik kariyer yapmayı düşünen tüm öğrencilerin ise, İç Mimarlık literatüründe yer edinmiş öncü mimar ve iç mimarların eserlerini inceleyip yeni bakış açıları kazanıp içinde bulundukları mekânı iyi analiz edip bu mekândaki eksiklikleri tespit edebilmeli ve yeni çözüm önerileri getirebilecek şekilde kendilerini geliştirmelidirler. Bu amaca yönelik İç Mimarlık alanında yazılmış Yüksek Lisans ve Doktora tezlerini inceleyip bu tezlerde yer alan konuları, yöntemleri ve uygulamaları öğrenmeleri ve geliştirmeleri önemlidir. Akademisyen olarak bizler ise Lisans Eğitimini tamamlama aşamasındaki öğrencileri mezun olduktan sonra Yüksek Lisans ve Doktora Eğitimine yönlendirmeli ve akademik konularda bilgilendirmeliyiz.