21 Nisan 2022 Perşembe
Arş. Gör. Merve Karadaban Proje Jürisine Konuk Oldu!
Arş. Gör. Merve Karadaban, bir vakıf üniversitesinin Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Mimarlık Bölümü’nün “Mimari Proje 6” dersine jüri üyesi olarak konuk oldu.
İstanbul Gelişim Üniversitesi (IGÜ), Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Arş. Gör. Merve Karadaban 5 Nisan 2022’de bir vakıf üniversitesinin Mimarlık Bölümü’nün "Mimari Proje 6" dersine jüri üyesi olarak katıldı.
Öğr. Gör. Pınar Geçkili Karman tarafından yürütülen proje kapsamında eğitim mekânlarının ve Beyoğlu’nun dönüşümü sorgulanmaktadır. Ders kapsamında tarihi alanda çağdaş formların kütlesel ilişkilerinin sorgulandığı Şişhane ve Gümüşsuyu’nda mimarlık fakültesi tasarımı üzerine eğitim mekânları projelerinin üretildiği Mimari Proje 6 dersinin ara jürisinde Dr. Öğr. Üyesi Fernaz Öncel ve Arş. Gör. Merve Karadaban proje değerlendirmelerini yapmıştır. Arş. Gör. Merve Karadaban ara jüri ve ders kapsamında öğrencilerin kazanımları konusundaki görüşleri şu şekildedir:
“Şişhane ve Gümüşsuyu’nda mimarlık fakültesi tasarımı üzerine çalışan öğrenciler ile bir yandan eğitim mekânlarına dair bir yandan da Beyoğlu’nun dönüşümü üzerine tartışmalar yürütülmüştür. Öğrenciler alanların mevcut ilişkilerini düşünürken öbür yandan da yeni eklenecek parçalar ile mekânın kazanabileceği potansiyelleri irdelemişlerdir. Özellikle Şişhane ile Kasımpaşa arasında oluşan ayrımı okumaya çalışan öğrenciler bu ayrımın sosyal, kültürel ve işlevsel öğelerini ortaya çıkarmaya çalışmışlardır. Bunun yanında bu ayrımın fiziksel eşikleri olan Refik Saydam Caddesi’ni ve iki bölge arasındaki kot farkını aşmanın yollarını ve mimari çözümler üretmenin biçimlerini denemişlerdir. Bunun yanında Gümüşsuyu’ndaki alanda Taksim Meydanı ile mahallenin kurduğu ilişkiler ve mahallenin deniz yönündeki hattı değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmeler sonucunda 5 Nisan haftasında yapılan ara jüri ile tarihi alanda çağdaş formların kütlesel ilişkileri çözümlenmeye çalışılmıştır. Bu kütle önerilerinin yapılan kritikler neticesinde eksiklerinin giderilmesi ve mekânsal boyutta karşılık bulması amaçlanmıştır. Tüm bu kentsel ilişkilerin odağında öğrenciler ile oldukça verimli tartışmalar yürütülmüş ve ara jüri oldukça keyifli bir şekilde sonlandırılmıştır.”
Arş. Gör. Merve Karadaban’ı tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.