Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr

İç Mimarlık








 Arş. Gör. Eliz Mutlu AART Uluslararası Anadolu Sanat Sempozyumu’nda “Tasarımda Yeni Bir Strateji Pop-Up Kültürü Ve Uygulamaları” Bildirisini Sundu


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF) İç Mimarlık Bölümü Arş. Gör. Eliz Mutlu Anadolu Sanat Sempozyumu’nda “Tasarımda Yeni Bir Strateji Pop-Up Kültürü Ve Uygulamaları” başlıklı bildirisinin sunumunu gerçekleştirdi.


Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi tarafından ilki 15-16 Nisan 2021 tarihinde gerçekleştirilen  “AART Uluslararası Anadolu Sanat Sempozyumu”, çok yönlü ve disiplinler arası bir yaklaşımla yurtdışından ve ülkemizden farklı alanlardaki akademisyenleri, sanatçıları, tasarımcıları, ilgili sektörden paydaşları ve öğrencileri bir araya getirmeyi amaçlamaktadır. Çevrimiçi gerçekleşen sempozyum boyunca katılımcılarla bilimsel ve sanatsal bir tartışma ortamı yaratılarak sanat, sanat eğitimine bakışı ve sorunları ele alınmıştır.

sempozyum

Arş. Gör. Eliz Mutlu AART Uluslararası Anadolu Sanat Sempozyumu kapsamında, 15 Nisan’da saat 14:30’da başlayan oturumda “Tasarımda Yeni Bir Strateji Pop-Up Kültürü Ve Uygulamaları” başlıklı bildirisini sundu. Arş. Gör. Eliz Mutlu sunumu ile ilgili şunları ifade etti:
“Lisans ve yüksek lisans eğitimimde derin izler bırakan değerli hocam Faruk Atalayer’in anısına düzenlenen bu online sempozyumda yüksek lisans tez danışmanım Doç. Özge Kandemir ile birlikte yürüttüğümüz çalışmalarımızdan ürettiğimiz, Tasarımda Yeni Bir Strateji Pop-Up Kültürü Ve Uygulamaları başlıklı bildirinin sunuşunu gerçekleştirdik. Bildiri özetinden kısa bir alıntı yaparak içeriğine değinecek olursak: Günümüz küresel dünyasında, teknolojinin hızla gelişmesi her alanda hızlı değişimlere sebep olurken, temelde toplumsal yaşamı etkilemektedir. Toplumsal yaşamın yapı taşı olan insanı etkileyen her değişim, tasarım alanlarını da etkilemektedir. Bu durum tasarımların çıkış noktasını tanımlayan kavramların ve kullanıcı ihtiyaçları tanımının da değişmesine-genişlemesine neden olabilmektedir. Giderek tasarım alanları ve tasarımcılar yeni açılımlara, yeni kavramlara yönelir hale gelmiştir. Pop-up kavramı böyle bir ortamda, toplumun değişen yapısının kültürel ifade biçimi olarak ortaya çıkmıştır. Bu çerçevede olumlu ya da olumsuz eleştiriye açık yönleriyle tüketim toplumunun kültürel ifade biçimi olan Pop-up kavramı ve uygulamalarının bağlamıyla birlikte değerlendirilmesi, anlamlandırılması gerekmektedir. Yapısında dinamizm, deneyim, deneysellik, mobilite kavramalarını barındıran Pop-up bir tasarım stratejisi olarak değerlendirilirken, yaklaşım ve uygulamalarının eleştirel olarak değerlendirilmesi gerekli görülmektedir. Ele alınan çalışma bu eleştirel ortamın yaratılmasına yöneliktir.”
kapak

Sunumun ardından sunum ile ilgili soruların yanıtlanmasının ardından diğer sunuşların da gerçekleşmesi ile oturum son buldu.