Makalenin özetinden:
‘Bu çalışmada, etkin olarak sanat faaliyetlerini sürdürmeye devam eden, fakat çok fazla bilinmeyen ve telaffuz edilmeyen, Superstroke ve Superblur sanat hareketlerine değinilmiştir. Geçmiş akım ve anlayışlardan etkilenen, fakat farklı bir duruşla varlıklarını gösteren bu sanat hareketleri, amaçlarını belirten bildirilerini yayınlamışlardır. Özellikle Kübizm, Ekspresyonizm ve Puantilizm gibi sanat akımlarından ilham alarak ve farklı sembol, tekniklerle harmanlayarak oluşturdukları eserleriyle bambaşka bir üslûpta ortaya çıkan bu tepkili girişimler, sanat tarihi içerisinde ilgi çekicidirler. Bu tepkiler; Batı’lı anlayışlara bağlı kalmadan ve var olan resim geleneklerinden de yola çıkılarak kendine özgü yeni üslûplar yaratılabileceğine dairdir. Çünkü, bazı ülkeler bu yaklaşımlarla bir yön değişikliği içerisine girmiştir. Bu anlayışlarla araştırmada Superstroke ve Superblur sanat hareketleri, hem birbirleri arasında hem de diğer akımlarla birlikte karşılıklı olarak ve sanatçılardan örneklerle değerlendirilmiştir.’
Dr. Öğr. Üyesi Aysun Cançat
İstanbul doğumlu.
Lİsans:Marmara Üniversitesi: "Resim" bölümü
Yüksek Lisans: İstanbul Kültür Üniv.: Sanat Yönetimi bölümü
Doktora: Marmara Üniversitesi: "Resim" bölümü
İstanbul'da bir vakıf üniversitesinde Sanat Eğitmeni.
Görev Yaptığı Kurum: İstanbul Gelişim Üniversitesi
Görev Yaptığı Bölüm: Grafik Tasarımı Bölümü
Kişisel Sergiler
- 2009
“Deneysel Çeşitlemeler”, İstanbul Kültür Üniversitesi Sanat Galerisi, İstanbul
- 2016
“Siyah Uyum”, Özgecan Aslan Kültür Merkezi Sanat Galerisi, Beylikdüzü, İstanbul
- 2020 “İçin Dışı”, Atatürk Kültür Merkezi İbrahim Çallı Sanat Galerisi, Büyükçekmece, İstanbul
Karma Sergilerden Seçki
- 2020 Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi (IPCEDU-2020), Uluslararası Karma E-Sergi, İnternet adresi:
https://ipcedu.org/?s=1043
- 2020
“Hayat” Uluslararası Dijital Karma Sergi, İnternet adresi:
https://umyos2020.istanbulc.edu.tr/tr/content/sergi/sanal-sergi
Makalenin tamamına ulaşmak için
tıklayınız.
Hazırlayan: Arş. Gör. Zeynep Abacı