Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Önerileriniz için   İGÜMER
 Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı







 Aday Öğrenci




İstanbul Gelişim Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nin 4 yıllık lisans programları arasında yer alan “İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı” mimarlık ve diğer uzmanlık alanları ile ortak çalışma içerisinde gerek iç ve dış mekân kurgusu, gerekse mobilya tasarım ve konstrüksiyonlarına kadar uzanan, bir yapıya dair tüm detayları kapsayan bir anlayış eğitim faaliyetlerine uluslararası standartlarda devam etmektedir.

Üniversitemizin aday öğrencilerimiz için hazırlamış olduğu web sayfası üzerinden, istatistiki bilgileri, uluslararası akteditasyon, araştırma merkezleri, laboratuvar, taban puan ve kontenjanlar, burslar, ücretler, öğrenci kulüpleri ve diğer tüm konuları bulabilirsiniz. Aday öğrenci sayfasına erişmek için tıklayınız.


Bölüme Dair Sıkça Sorulan Sorular

1. 
Gelişim Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı bölümünün diğer okulların İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı bölümlerinden farkı nedir?

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı bölümü öğrencileri, temel tasarım alanlarını kapsayan ve çok disiplinli çalışmaları teşvik eden bir eğitim alırlar. Teknik ve teorik bilgilerini geliştirirken kültür, tarih ve teorik derslerle desteklenen modüler bir program sunulmaktadır. Bu program, öğrencilerin gelişimine uygun olarak tasarlanmıştır ve farklı alanlarda geniş bir perspektif sunar.

2. İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı için çizim yeteneğine sahip olmak şart mıdır?

Bu konu, meslek seçimi yapacak adayların en sık sorduğu ve endişelendiği bir alan olarak karşımıza çıkar. Çizim yeteneği, zaman ve emek gerektiren bir beceridir ve bu beceriye sahip adaylar genellikle bu alana ilgi duyar ve zaman harcarlar. İç Mimarlık, tasarım fikirlerini hayata geçirmek için çeşitli ifadeleri kullanır ve bu ifadeler arasında sadece serbest el çizimi değil, çeşitli diğer araçlar da bulunur. Bu nedenle, Resim ve Plastik Sanatlar gibi alanlardan farklıdır. Serbest el çizimi kabiliyeti önemli bir avantaj olabilir ancak tek başına yeterli değildir ve geliştirilebilir. Mimarlık eğitimi sürecinde, düşünsel ve teknik yönlerin yanı sıra teknik çizim kuralları, programlama ve modelleme yazılımları gibi temel alanlar da öğrenilir. Öğrenciler, ilgi alanlarına göre çeşitli yöntemlerle serbest çizim becerilerini geliştirebilirler ve isteğe bağlı olarak çeşitli seçmeli derslerle bu süreç desteklenir.

3. Eğitim süresince zorunlu stajlar var mı?

4. ve 6. Yarıyılın sonunda olacak şekilde ofis ve şantiye stajları yapılmaktadır.

4. Bu bölümü seçen öğrencilerin hangi tür projeler üzerinde çalışma fırsatı var?

Konut tasarımları, ticari mekânlar, kamu binaları, parklar, peyzaj düzenlemeleri gibi çeşitli projelerde çalışma fırsatı bulabilirler.

5. ÇAP(Çift Ana Dal), Yan Dal imkânı var mı?

Evet, anlaşmalı olan çeşitli bölümlerle çap ve yan dal yapılmaktadır.

6. İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mezunları için kariyer olanakları nelerdir?

Mezunlar, iç mimarlık ve tasarım firmalarında, kamu ve özel sektör kuruluşlarının ilgili birimlerinde, üniversitelerin akademik kadrolarında, ilgili meslek odalarında ve kendi serbest meslek bürolarında çalışabilirler.

7. İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı bölümü öğrencilerinin nasıl bir vizyonu olması gerekir?

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı bölümü öğrencileri için gerekli vizyon, çok yönlü bir perspektif içermelidir. Bu öğrencilerin, yaratıcı ve estetik açıdan duyarlı olmaları gerekmektedir. İç mekânların ve dış çevrelerin tasarımında sadece görsel estetiği değil, aynı zamanda işlevselliği de ön planda tutabilecekleri bir anlayışa sahip olmaları beklenir. Ayrıca, çevresel sürdürülebilirlik ilkelerini benimsemeleri ve tasarımlarında bu ilkelere uygun çözümler üretme yeteneği geliştirmeleri önemlidir. Kullanıcıların ihtiyaçlarını anlayıp bu ihtiyaçlara uygun mekanlar tasarlamak, insan merkezli bir yaklaşımın bir parçası olarak vizyonlarının temelini oluşturmalıdır. Son olarak, teknolojik gelişmeleri takip ederek dijital tasarım araçlarını etkin bir şekilde kullanma becerisi, öğrencilerin profesyonel yaşamlarında başarılı olmalarına katkı sağlayacaktır. Bu vizyon, öğrencilerin mezuniyet sonrası başarıları için sağlam bir temel oluşturacaktır.