Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı








 Dr. Öğr. Üyesi Cansın İlayda Çetin’in Fotoğraf Sergisi “Sisifos | Sisyphos” Açıldı!


Dr. Öğr. Üyesi Cansın İlayda Çetin, “Sisifos | Sisyphos” başlıklı fotoğraf sergisini Galerim Sanat Galerisi’nde açtı.


İstanbul Gelişim Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Cansın İlayda Çetin’in 1 Kasım 2021 tarihinde açılışı yapılan fotoğraf sergisi “Sisifos | Sisyphos” Galerim Sanat Galerisi’nin Ankara’da bulunan Armada Üst Salonu’nda 7 Kasım’a kadar sergilendi.

Dr. Öğr. Üyesi Cansın İlayda Çetin, Emre Arolat’ın mimarisini yaptığı Sancaklar Cami’ne ilişkin çektiği fotoğraflar ile oluşturduğu sergisi Sisifos ile ilgili duygu ve düşüncelerini serginin manifestosu üzerinden şu şekilde paylaştı:

“Yanılsama ile gerçeklik arasında kalmak, bütünlük duygusunun kaybolduğu görüntülerde belli bir varlık alanı oluşturur. Bu alan, bireyi dış dünyadan ayrıştıran, gerçekliği hem içinde hem dışında arayan insanın kendi içine baktığı, kendinden kaçtığı veya kendine itiraf ettiği bir yansımadır. Her şey arada kalmanın sırrında gizlidir; siyah ve beyazın arasında sıkışan gridir. Siyahın beyaza dönüşmesi, sanatın farklılaşmasıdır, başlı başına bir değişime uğramasıdır. Her değişim de içinde bir sır taşır. Sırrın sonrası ise berraktır. Arada kalmışlık, sosyal imajların yoğunluğu içinde kendimizi hem gördüğümüz hem de yitirdiğimiz bir düşsel andır.

Konu fotoğraf olunca öncelikle bakmaya zaman ayırır, sonra da baktığımız alanın ne olduğuyla ilgili yorumlarımızı yaparız. Sanatın birçok türünün dahil olduğu bu anlamlandırma sürecine hayatla ilgili tecrübelerimizi de katar, yeni şeylere anlam yüklerken veya onların gerçekliğini sorgularken hafızamızın ve geçmişin rüzgarını da arkamıza alırız.

Çektiğim fotoğrafları, sadece görüntüye taşınan gerçeklikten birer kesit değil, aynı zamanda mimarinin hareketliliğine dikkat çeken çalışmalar olarak da yorumlayabiliriz. Ayrıntılarda görülen dinamizm ve bütünü oluşturan parçaların devinimi, fotoğraflarıma canlılık katan unsurlar. Var olan mimari yapının malzemesinden ve ışığından kaynaklanan yansıma ve gölgeler, zihnimizde fotoğrafa dair biçimlenen imgelere ayrıntılar ekliyor. Bu yönüyle fotoğraflar, gerçeğin kendisinden ziyade gerçekliğe yönelik algılarımızı harekete geçirecek; düşünsel dünyamızda idealleştirdiğimiz nesnelere işaret edecektir.
Ben de bu seride İstanbul’da bulunan Emre Arolat’ın mimarisini yaptığı Sancaklar Cami’sinden karelerle izleyenlere bakmak ve hissetmek arasında yorum yapmalarını sağlamayı amaçlıyorum.”

       cansın ilayda çetin kişisel fotoğraf sergisi 1  cansın ilayda çetin kişisel fotoğraf sergisi 2

Dr. Öğr. Üyesi Cansın İlayda Çetin’i tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.