Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr

Radyo Televizyon ve Sinema








 Filmini Görmek: Kurmaca, Deneysel, Belgesel, Animasyon


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), Radyo Televizyon ve Sinema bölüm başkanı Dr. Öğr. Üyesi Emre Doğan’ın editörlerinden biri olduğu Filmini Görmek: Kurmaca, Deneysel, Belgesel, Animasyon adlı kitap yayınlandı.


Kendi iç dinamikleri ve gereklilikleriyle oldukça özel ve aynı zamanda zor bir ifade biçimi olan kısa filmi pek çok açıdan değerlendirilmesi gereken bir mesele olarak ele alan kitap, kısa film alanında üretim yapmış yönetmenlerin makalelerinden oluşuyor. Kitapta, Radyo Televizyon ve Sinema bölüm başkanı Dr. Öğr. Üyesi Emre Doğan ve bölüm akademisyenlerinden Dr. Öğr. Üyesi Ali Kemal Çipe ve Öğr. Gör. Kerem Yükseloğlu’nun da birer makalesi yer alıyor.

Filmini Görmek: Kurmaca, Deneysel, Belgesel, Animasyon isimli kitap, ticari kaygıların her şeyin önünde olduğu ana akım sinemasının aksine, düşüncelerin özgürce dile getirildiği bir alan olarak yaklaşılan kısa film ve kısa film yapma süreçleri, dört tür altında ele alıyor. Kitabın ilk bölümü olan animasyon bölümünde, Baturay Tunçat ve Mustafa Kemal Turhan’ın “Öteki Olmak Pahasına Aydınlığa Koşmak: Gün Işığı” başlıklı makalesi; Önder Menken’in “Heidegger’in Teknoloji Anlayışı Üzerinden Bir Film Çözümlemesi: Oyun” başlıklı makalesi ve Zeynep Merve Uygun’un “Eşik Mekanda: Zigzag” başlıklı makalesi yer almaktadır. Kitabın ikinci bölümü olan belgesel bölümünde, Emre Doğan’ın “Sadece Okuyanların, İzleyenlerin ve Duyanların Politikliği Üzerine: Çoktan Seçmeli” başlıklı makalesi, Kenan Diler’in “Erkek Egemen Dünyaya İşiyle Başkaldıran Kadın: Abla” başlıklı makalesi ve Önder Yaycıoğlu’nun “Uzun Metraj Filmin Yapım Aşamalarının Belgelenmesi: Tolga Örnek’in Çektiği Labirent Filminin Kamera Arkası Yapım Belgeseli” başlıklı makalesi yer almaktadır.

Kitabın üçüncü bölümü olan deneysel bölümünde, Derya Polat Bardak’ın “Makro ve Mikro Evren Perspektifinde Kadın Kahramanın Bireyleşme Yolculuğu ve Sonsuz Döngüleri Üzerine: Loop” başlıklı makalesi ve Volkan Güney Eker’in “İnsanlığın Karanlığa İtilen Utanç Sırrı: Larva” başlıklı makalesi yer almaktadır. Kitabın dördüncü ve son bölümünde, Ali Kemal Çipe’nin “Modern Toplum İçinde Sıkışmış Bireylerin Yapay Zorunluluklar İçerisinde Hayatı Ertelemesi ve Bir Film Yapımının Anatomik İncelemesi: Alman Satrancı” başlıklı makalesi, Biriz Aydinç Öztüzemen’in “Kübler-Ross Modeli Perspektifinden İnsanın ve Hayvanın Acısına Entelektüel Kurguyla Bir Bakış: Yağmur Yağacak Gibi” başlıklı makalesi, Gökmen Küçüktaşdemir’in “Sinemada Biyografik Portrenin İnşası ile Mekanların İlişkisi ve Şiirin İçinde Yer Alması: Rujunu da Al Gel!” başlıklı makalesi, Kerem Yükseloğlu’nun “İlk Film Rüyası: Rastlantılar Oteli” ve Oğuz Anbarlı’nın “Kısa Filmin Güncesi: İğne Deliği” başlıklı makalesi yer almaktadır.

Doruk Yayınları’ndan çıkan kitap kısa filme ilgi ve merak duyan okuyucularını bekliyor. Kitabın editörlüğünü üstlenen Dr. Öğr. Üyesi Emre Doğan’ı ve kitapta makaleleri yer alan Dr. Öğr. Üyesi Ali Kemal Çipe ve Öğr. Gör. Kerem Yükseloğlu’nu tebrik ederiz.