İç Mimarlık Bölümü öğrencilerinin bir dönem boyunca yoğun emek ve özveriyle hazırladıkları stüdyo projeleri, akademik kadronun değerlendirmeleri eşliğinde jüri oturumlarında sunuldu. Her bir proje, öğrencilerin yaratıcılıklarını, teknik bilgilerini ve tasarım süreçlerine dair yetkinliklerini ortaya koydukları birer ürün olarak dikkat çekti.
Bu dönemde öğrenciler, İç Mimarlık Stüdyosu II kapsamında mağaza, İç Mimarlık Stüdyosu IV kapsamında genel müdürlük, Mezuniyet Projesi kapsamında ise otel işlevli mekân tasarımları üzerine yoğunlaştı. Projelerin her biri, işlevsel, estetik ve kullanıcı odaklı çözümleri bir araya getirmeyi hedefleyen özgün yaklaşımlarla geliştirildi.
Gerçekleştirilen jüri değerlendirmelerinde, projeler; kavramsal yaklaşım, mekânsal organizasyon, malzeme-seçim ilişkisi, teknik yeterlilik, görsel sunum kalitesi ve özgünlük kriterleri doğrultusunda ele alındı. Öğrenciler, tasarım süreçlerinin ikinci boyutlu çıktısı olan paftalarını jüri üyelerine sundular ve sözlü sunumlarıyla tasarım kararlarını detaylandırma fırsatı buldular.
Stüdyo projelerinin jüri üyeliklerini Dr. Öğr. Üyesi Kadir Öz, Dr. Öğr. Üyesi Adem Özer, Dr. Öğr. Üyesi Naz Katırcıoğlu, Dr. Öğr. Üyesi Minel Kurtuluş, Öğr. Gör. Muhammed Said Erdemonar üstlendi.
Stüdyo eğitimi, öğrencilerin iç mekân tasarımı sürecinde teorik bilgilerini uygulamalı olarak hayata geçirebildikleri en önemli yapı taşlarından biri olmayı sürdürmektedir. Bu kapsamda öğrenciler, mimari bağlamı analiz etme, kullanıcı ihtiyaçlarını doğru yorumlama, özgün tasarım fikri geliştirme, program çözümleme, teknik çizim yapma ve sunum tekniklerini etkili kullanma gibi çok yönlü beceriler kazanmıştır. Ayrıca jüri süreçleri sayesinde öğrenciler, eleştirel düşünme, mesleki dil kullanımı ve tasarımlarını savunabilme yönlerinde de gelişim göstermiştir.
Projeler aynı zamanda, öğrencilerin mesleki kimliklerini inşa etme süreçlerinde dönüştürücü bir rol üstlenmiş; problem çözme yetkinliklerinin yanı sıra estetik, sürdürülebilirlik ve kullanıcı deneyimi gibi önemli parametreler üzerine düşünmelerine olanak tanımıştır.
İç Mimarlık Bölümü olarak, projeleriyle sürece katkı sunan tüm öğrencilerimizi başarılarından dolayı tebrik ediyor; yoğun emeği ve rehberliğiyle projelerin gelişiminde etkin rol oynayan tüm yürütücü öğretim elemanlarına teşekkür ediyoruz.