Faculty of Fine Arts - gsf@gelisim.edu.tr

Radio Television And Cinema








 New Head of Department: Аsst. Prof. Dr. Emre Dogan!


A new head of department has been appointed at Istanbul Gelişim University (IGU), Faculty of Fine Arts (FAF), Radio, Television and Cinema Department. Emre Doğan became the head of the department and Rabiya Saltik became the deputy head of the department.


A new head of department has been appointed at Istanbul Gelişim University (IGU), Faculty of Fine Arts (FAF), Radio, Television and Cinema Department. Emre Doğan became the head of the department and Rabiya Saltik became the deputy head of the department.

Asst. Prof. Dr. Emre Doğan, who completed his undergraduate education at Ege University, Faculty of Communication, Department of Radio, TV and Cinema, and his master's and doctorate education at Dokuz Eylül University, Fine Arts Institute, Film Design program, makes a name for himself with his academic and sectoral studies. Doğan, who will be the department minister in the 2022-2023 academic year, has scientific publications on many different subjects. Doğan, who will enrich his academic depth with administrative experience, is expected to undertake many different studies for the Radio, Television and Cinema Department in the coming years.

“A Proud Experience”

Doğan, who assumed the chair of the department as an administrative task in addition to his academic duty, stated that it was a proud experience to be the department head of the "eminent department" of the Faculty of Fine Arts. Doğan, who has been working meticulously since the first moment he took the position of department chair, which he described as an opportunity and privilege, said, “The creative perspective we will put forth, the artistic and academic activities we will carry out, the achievements we will achieve and the path we will take will accelerate the professional and mental development of the students and academics of this department and It will enable us to live each new day more competently and wisely than the previous day.”

Some of Asst. Prof. Dr. Emre Doğan's academic publications are as follows:
  • “Paul Feyerabend’in Anarşist Bilgi Kuramının Bilimkurgu Sinemasındaki İzdüşümleri: I Origins Filmi Üzerine Disiplinlerarası Bir İnceleme” (Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2021, Sayı 68, ss. 185-202)
  • “Bilimin Önderliğinde Daha İyi Bir Dünya Arayışı: Popperci Bakış Açısıyla Interstellar Filminin Değerlendirmesi” (Sanat ve Tasarım Dergisi, 2020, Sayı 26, ss. 373-393)
  • Filmine Bakmak: Kurmaca, Deneysel, Belgesel, Animasyon (Editör, Nagihan Çakar Bikiç ile birlikte, Literatürk Yayınları, 2021)
  •  “Bilimkurgu Sinemasının Başkalaşımına Bilim Felsefesi Temelli Bir Bakış: Bilim-Sağduyu İlişkisinin Kırılması” (4. Ulusal Sinema ve Felsefe Sempozyumu, Aralık 2021 tarihinde sunuldu)
  • “Zihniyet Kavramı Üzerinden Bilimkurgu ve Korku Sinemasının Çözümleme Metodolojisi” (3. Çukurova Genç İletişimciler Kongresi, 6 Mayıs 2021 tarihinde sunuldu)
  • “Postmodern Dönemde Bilimsel Bilginin ve Bilim Felsefesinin Dönüşümü: Ridley Scott’in Bilimkurgu Filmlerinin Yeni Bir Okuması” (3. Ulusal Sinema ve Felsefe Sempozyumu, 5 Aralık 2020 tarihinde sunuldu)
  • “Amerikan ve İngiliz Sinemasında Bilimsel Bilginin Temsili” (Çukurova Genç İletişimciler Kongresi, 3 Mayıs 2018 tarihinde sunuldu)
  •  “Cemiyet Ahlakı, Doğu Dünyası Ve Zihniyet Kavramlarının Girift Dışavurumu: Sonsuz Zaman İçinde” (Film Yapmak: Kurmaca, Deneysel, Belgesel, Animasyon, Ed. Nagihan Çakar Bikiç, Doruk Yayınları, 2020)
  • “The Descent ve Baskın: Karabasan Filmleri Üzerinden İngiltere ve Türkiye Toplumsal Zihniyetleri Dinamiklerinin Karşılaştırılması” (Sinemasal 2: Zihniyet, Doğu Batı Yayınları, 2019)
  • “Birey Üzerinden Geliştirilen Bir Faşizm Eleştirisi Olarak Joseph Losey’in Monsieur Klein Filmi” (Sinemasal 1: İdeoloji, Doğu Batı Yayınları, 2018)
  • “Sarmaşık Filminde Postmodernizmin Şekillendirdiği İktidar, Hiyerarşi ve Yersiz Yurtsuzluk Kavramları” (Psikesinema 11, 2017)
  • “Türkiye Korku Sinemasının Yerli Olmayan Biçimsel ve İçeriksel Unsurları ve Klişeleri” (Psikesinema 9, 2017)