Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr

İç Mimarlık








 Arş. Gör. Başak Lale, proje jürisine konuk oldu!


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), Güzel Sanatlar Fakültesi(GSF) İç Mimarlık Bölümü, Arş. Gör. Başak Lale, 12 Mayıs 2022’de İstanbul Işık Üniversitesi’nde proje jürisine konuk oldu.


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), Güzel Sanatlar Fakültesi(GSF) İç Mimarlık Bölümü, Arş. Gör. Başak Lale, 12 Mayıs 2022’de İstanbul Işık Üniversitesi’nde proje jürisine konuk oldu.

İstanbul Işık Üniversitesi, 2021/2022 Bahar Dönemi, Dikey Stüdyo Ara Jürisi 12 Mayıs 2022 tarihinde, gerçekleştirildi. Ara sınav jürisinde, INAR201, INAR202, INAR301 kodlu, İç Mimarlık Stüdyosu 1, 2 ve 3 öğrencileri, projelerini çevrim içi olarak sundu. Öğr. Gör. Aslı Kırbaş tarafından yürütülen dikey stüdyo projeleri kapsamında öğrenciler, birinci sınıf stüdyosunda home-ofis, ikinci sınıf stüdyosunda mağaza, üçüncü sınıf stüdyosunda ise, lokanta tasarımı çalışılmıştır. Projelerin her birinde, mekâna öğrenciler tarafından yüklenen işlev bağlamında bir site araştırması yapılmış ve İstanbul içerisinde en uygun mahal seçilmiştir. Dikey İç Mimarlık Stüdyosu’nun ara jürisinde Öğr. Gör. Aslı Kırbaş ve Arş. Gör. Başak Lale proje değerlendirmelerini yapmıştır. Arş. Gör. Başak Lale, ara jüri ve ders kapsamında öğrencilerin kazanımları konusundaki görüşleri şu şekildedir:

“Işık Üniversitesi, dikey stüdyosunun öğrencileri, 2021/2022 bahar döneminin üzerinde kapsamlı emek harcanmış, özenle kurgulanmış ürünlerini bizlerle paylaştı. Jüri kapsamında sunulan projelerin farklı seviyelerde öğrencilere ait olmasına rağmen, benzer kaygılarla ele alınmış olmaları, her birinin üzerinde uzun kritiklerin gerçekleşmesini sağladı.. Birinci sınıf öğrencileri, kendilerine verilen sabit home-ofis planı için, öncelikle bir karakter yaratmış, yaratılan ve mesleği belli bu karakterin, mekân içerisinde hem üretmesini, hem yaşamasını, hem de üretimlerini ilgililerle paylaşması için gerekli tasarım adımlarını atmışlardır. İkinci sınıf öğrencileri ise, yine belirli bir kat planı içerisinde kendi belirledikleri işleve yönelik bir mağaza tasarlamışlardır. Bu süreç üçüncü sınıf için ise, daha büyük bir metre karede lokanta tasarımı olarak düşünülmüştü. Tüm bu süreç içerisinde, her üç stüdyonun da en önemli özelliklerinden biri, her bir mekân için, proje sahibi öğrencilerin, kendi mekân/işlev/karakterlerine uygun olan mahali, şehir içerisinde saha araştırmaları ile seçmeleri oldu. Bu sayede, öğrenciler sadece plan çözümlemekle kalmamış, aynı zamanda mekânın çevresi ile ilişkisini de kurguladılar. Tüm bunlarla birlikte, öğrencilerin, teknik çizimleri ve renklendirmeleri el ile yapmaları, ilgili projelerde logo eskizleri de çalışmaları, stüdyo sürecinin ne denli verimli yürütüldüğüne de referans vermektedir. Tüm stüdyo öğrencilerinin gelişimlerine öncülük eden Öğr. Gör. Aslı Kırbaş’a, mentorluğu için saygılarımı sunarken, daveti için ayrıca teşekkür ederim.”

Arş. Gör. Başak Lale’yi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.