Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr

İletişim ve Tasarımı








 Arş. Gör. Ayten Bengisu Cansever’in Kitap Bölümü Yayımlandı!


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF) İletişim ve Tasarımı Bölümü Araştırma Görevlisi Ayten Bengisu Cansever’in editörlüğünü Doç. Dr. Özge Uğurlu Akbaş’ın ve Özgün Arda Kuş’un yaptığı “Oyunların Dijital Hali 2” isimli kitapta “Koronavirüs Döneminde Gerçeklikten Kaçış Aracı Olarak Dijital Oyunlar: Animal Crossing Örneği” başlıklı bölümü yayınlandı.


Kitap Bölümünden:

“Koronavirüs (COVID-19) salgını küresel çapta gündelik yaşamın normal olarak nitelendirilen çeşitli aktivitelerini önemli ölçüde kesintiye uğratmıştır. Bu dönemde salgının yayılımını azaltmak amacıyla hükümetler tarafından maske, mesafe temizlik gibi bireysel önlemlerin yanı sıra sokağa çıkma yasakları, toplu etkinliklerin iptali, kamusal alanların kullanıma kapatılması gibi çeşitli toplumsal önlemler alınmıştır. COVID-19 salgınının yayılımını önleyici tedbirler tarafından kuşatılan bireyler ise sosyalleşme, eğlenme, rahatlama ve gerçeklikten kaçma gibi çeşitli amaçlarla dijital oyun tüketimine yönelmiştir. Bu dönemde evde kalma zorunlulukları dijital oyun oynama ve bunlara ilişkin e-spor, yayıncılık olarak sıralanabilecek dijital eğlence aktivitelerini arttırmıştır. Hatta dijital oyunlar, bu dönemde evde kalmayı teşvik etmeye yönelik halk sağlığını koruma çabalarının tamamlayıcısı olarak algılanmıştır. Bu dönemde dijital oyunlar, pandeminin sekteye uğrattığı gündelik yaşamın normalliğinin ikamesi olarak görülmüştür. Öyle ki; Dünya Sağlık Örgütü, dijital oyun endüstrisi ile iş birliği yaparak koronavirüs salgını kapsamında bireyleri evde kalmaya teşvik etmek için #PlayApartTogether kampanyasını desteklediğini açıkça ifade etmiştir. Tam da bu dönemde oyuncular arasında Animal Crossing: New Horizons (ACNH) oyunu küresel çapta büyük bir popülerlik kazanmış ve oyun tarihinde kültürel bir fenomene dönüşmüştür. ACNH (2020) Nintendo tarafından geliştirilen sosyal simülasyon oyunudur. Oyunun sentetik dünyasında oyuncu karakteri aracılığıyla çeşitli antropomorfik canlıların yaşadığı bir köyde balık tutma, böcek yakalama, fosil avcılığı vb. gündelik yaşamın çeşitli normal faaliyetlerini gerçekleştirmektedir. Bu çalışmanın amacı COVID-19 salgını sırasında piyasaya çıkan ve popülerleşen ACNH (2020)’u tartışmaya açmaktır.”