Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı








 Arş. Gör. Merve Karadaban Proje Jürisinde Yer Aldı!


Arş. Gör. Merve Karadaban, bir vakıf üniversitesinin Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Mimarlık Bölümü’nün "Mimari Proje 5" dersine jüri üyesi olarak katkı sundu.


İstanbul Gelişim Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Arş. Gör. Merve Karadaban bir vakıf üniversitesinin Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Mimarlık Bölümü’nün "Mimari Proje 5" dersine jüri üyesi olarak katkı sunmuştur. Öğr. Gör. Pınar Geçkili Karaman tarafından yürütülen, Yedikule Gazhanesi için müze tasarımı ve Sanayi Mahallesi için mahalle evi projeleri üretilen Mimari Proje 5 dersinin ara dönem jürisinde Öğr. Gör. Cem Eren Güven ve Arş. Gör. Merve Karadaban proje değerlendirmelerini yapmıştır.

Arş. Gör. Merve Karadaban jüriler ile ilgili görüşlerini şu şekilde paylaşmıştır:

“Öğr. Gör. Pınar Geçkili Karaman’ın yürütücüsü olduğu Mimari Proje 5 dersinde öğrenciler ikiye ayrılmış ve iki grup kentsel alanın farklı sorunları ile karşı karşıya gelmiştir. Sanayi Mahallesi’nde çalışan öğrenciler bir yandan bölgenin film stüdyosu, reklam ajansı gibi yeni eklenen faaliyetlerine diğer yandan da sıkışık kentsel dokusundan dolayı boşluk kavramına odaklanmıştır. Bu anlamda mahalleye yeni eklenen aktörler ile kentsel bir boşluk sunma fikri elzem olmuştur. Projelerin odağındaki ‘Sanayi Mahallesi’nde Mahalle Evi’ farklı toplulukların bir araya gelmesine, iletişim kurabilmesine zemin hazırlayacak bir zeminde tasarlanmaya çalışılmıştır. Ayrıca mahallenin girmiş olduğu sosyal ve ticari faaliyet dönüşüm biçimleri anlamaya çalışılmıştır.

Bunun yanında Yedikule Gazhanesi’nde çalışan öğrenciler için ise çok büyük bir kentsel boşluğu organize edebilmek, o boşluğu insan hareketleri ile doldurabilmek büyük bir önem arz etmiştir. Alanın bir endüstri mirası olarak müzeye dönüştürülme amacı bir yandan geçmişten bir dönemi izlek hâline getirmeyi, diğer yandan yeni aktiviteleri de alanın bünyesine katmaktır. Ayrıca çalışma alanının kentten kopuk ve tekinsiz yapısı da bu yerin düzenlenmesinde hem bir engel hem de yeni bir tasarım ögesi olarak yer almaktadır. Bunun yanında gazhanenin endüstri tarihi açısından başat durumu dışında, İstanbul’un surları ve Yedikule Bostanları ile yan yana olma durumu kültürel mirasın da tekrar gözden geçirilmesine olanak sunmaktadır. Gazhanenin bostanlar ve surlar ile ilişkilerini tekrar okumaya çalışan öğrencilerin projelerinin açılım yaptıkları tartışmalar oldukça verimli geçmiştir.”


Arş. Gör. Merve Karadaban’ı jüri üyeliği için tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.