Güzel Sanatlar Fakültesi - gsf@gelisim.edu.tr

İç Mimarlık








 Dr. Öğr. Üyesi Yaprak Özel 15. İçmimarlık Bölüm Başkanları Toplantısına Katıldı


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF) İç Mimarlık Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Yaprak Özel İstanbul Kültür Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü tarafından online olarak düzenlenen 15. İçmimarlık Bölüm Başkanları Toplantısı’na katıldı.


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF) İç Mimarlık Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Yaprak Özel 25 Aralık 2020 tarihinde “Temas|sız” teması ile İstanbul Kültür Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü tarafından online olarak düzenlenen 15. İçmimarlık Bölüm Başkanları Toplantısı’na katıldı.

İç mimarlık eğitimi veren üniversiteler arasında iletişim ortamı yaratmak ve disipline yönelik konuları tartışmaya açarak çözüm önerileri geliştirmek amacıyla düzenlenen toplantının teması, dünyanın ve ülkemizin karşı karşıya kaldığı pandemi sürecinde “Temas|sız” olarak belirlendi. Tüm dünyada yaşanan Covid-19 Salgını ile içmimarlık eğitimi de diğer tasarım eğitimleri ile benzer süreçlerden geçmektedir. Ülkenin dört bir yanındaki İç Mimarlık ile İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümleri’nin tüm hızıyla uzaktan eğitim sürecine geçtiğini biliyoruz.
iç mimarlık bölüm başkanları toplantısı
Peki “Temas|sız” İç Mimarlık Eğitimini Neler Bekliyor?

Bu süreçte, yüz yüze eğitimde İç mimarlık gibi uygulama yoğun bölümlerin proje derslerinin yürütüldüğü stüdyo mekânlarının sağladığı karşılaşma, iletişim, etkileşim, birbirinden öğrenme gibi etkinlikler de dönüşmek durumunda kalmıştır. Tasarım eğitiminin odağını oluşturan stüdyo kültürünün sanal ortama aktarılması birçok zorluğu da beraberinde getirmiştir.

Söz konusu zorlukların ulusal ölçekte birçok akademisyenin katılımı ile tartışılmasına olanak veren bu toplantının özellikle bu yıl mesleğin geleceği açısından çok önemli olduğunu belirten İç Mimarlık Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Yaprak Özel şunları da ekledi:

“Yüz yüze yürütülen uygulama derslerin önceden bir hazırlığı olmadan online eğitime aktarılması tüm yürütücüler için zorlu bir sürece neden olmuştur. Hızla gelişen bu süreç yürütücülerin iş yüklerini fazlasıyla arttırmıştır. Yüz yüze ve etkileşimli olarak bilgilerin paylaşıldığı ve fikirlerin geliştirilerek yürütüldüğü bu derslerin online ortamda yüz yüze yürütülmesi kadar verimli olmasa da öğrencilerin katılımlarını çoğaltabilecek çeşitli çalışmalarla bu süreç verimli hale getirilmeye çalışılmaktadır.”

Toplantıda yoğun bir program ile; pandemide sürdürülen uzaktan eğitim sürecinde iç mimarlık eğitiminin omurgasını oluşturan tasarım stüdyosu ve diğer uygulamalı derslerin işleyişi, ders içerik ve yöntemlerindeki değişim, öğretim yöntem ve teknikleri ile değerlendirme ölçütleri konusundaki yeni deneyimler gibi çeşitli başlıklar tartışıldı.

“…Pandemi sürecinin en büyük avantajı mesleğinde uzman kişiler ile öğrencilerin bir araya gelebilecekleri online toplantılar.”

Belirlenen “Temas | sız” teması çerçevesinde Türkiye’nin birçok ilindeki İç Mimarlık ile İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölüm Başkanları, fakülte dekanları, TMMOB İç Mimarlar Odası üyeleri pandemi sürecindeki “temassız” iç mimarlık eğitimine ilişkin dinamikleri; değişimin eşiğindeki geleneksel tasarım stüdyosu, temassız tasarım stüdyosu, öğrenen ve öğreten ilişkileri-iletişimi-etkileşimi, yeni metot ve araçlar, olanaklar ve olanaksızlıklar, eğitim müfredatının adaptasyonu, eşzamanlı uygulamalar, enformel pratikler gibi çeşitli başlıklar etrafında tartışarak çözüm önerileri geliştirdi.

İç Mimarlık Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Yaprak Özel de pandemi sürecinde süregelen uzaktan eğitim sürecinde ortaya çıkan sorunlar ve avantaja çevrilebilecek durumlar ile ilgili şunları belirtti:

“Bu noktada en önemli konulardan biri öğrencilerin eğitimlerine en iyi şekilde devam edebilmeleri ve onlarla olan iletişimin en üst düzeyde tutularak mesleki anlamda ilk deneyimlerini yaşadıkları üniversiteleri ile bağlarının kopmadan sürdürülebilmesidir. Güz dönemi başında hiç yüz yüze eğitim alamadan online olarak mesleki eğitimlerine başlayan 1. Sınıf öğrencilerimizin özellikle bu süreçte daha katılımcı olmaları sağlanmaya çalışılmaktadır. Pandemi öncesinde toplantı düzenlenmesi ve katılımın süre ve ulaşım gibi sıkıntılarını ortadan kaldıran bu sürecin en büyük avantajı mesleğinde uzman kişiler ile öğrencilerin bir araya gelebilecekleri online toplantılardır. Ayrıca teknolojik gelişmelere çok hızla uyum sağlayabilen öğrencilerimiz çalışmalarını sunmak ve farklı çalışmalar oluşturabilmek için bu programları daha aktif kullanmaya başlamışlardır.  Bu süreçte yürütücüler de ve öğrenciler de en verimli şekilde geçirilmesi için çalışmaktadır.”